e-bogslæser

I fødselsdagsgave har jeg har fået en e-bogslæser, InkPad 4. Har så ledt efter e-bøger på nettet, det første sted, selvfølgelig @Reolen, men det viser sig at deres bøger ikke kan læses på e-bogslæsere. Så prøver jeg Saxo, men det kan, i hvert med mine evner heller ikke lade sig gøre.

Er der nogen her, som har erfaring med e-bøger og e-bogslæsere, som kan give et godt råd så jeg kan komme videre?
Er det måske en forkert e-bogslæser, jeg synes at kunne se at styresystemet i den er linus?

Venlig hilsen
Knud
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke erfaring med e-bogslæsere. Men har svært ved at tro den ikke er kompatibel med e-reolen når den klarer 21 formater.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har selv overvejet en sådan men dog ikke undersøgt det.
Grunden til jeg droppede det, var at jeg forestiller mig de ikke kan vise bæger der kræver en app, men kun lokale filer, altså bøger der er downloadet som f.eks. en pdf. 

Jeg har jo så ikke et svar, (andet end du skal finde en ebogs-tjeneste, hvor man kan downloade bogen og læse uafhængigt af en apo.) men lytter med🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er del år siden jeg købte en dedikeret e-bog læser. Jeg blev hurtigt træt af at bruge den. Det største problem var at jeg ikke kunne bruge den til lånte bøger. Desuden var den meget langsom og det manglende lys var ofte et irritationsmoment. Jeg vil anbefale at man bruger en Android tablet eller en Ipad. ​De er efter min mening bedre på alle punkter på nær batterilevetiden.
GodeVen skrev den 19-06-2024 12:34:32

Det er del år siden jeg købte en dedikeret e-bog læser. Jeg blev hurtigt træt af at bruge den. Det største problem var at jeg ikke kunne bruge den til lånte bøger. Desuden var den meget langsom og det manglende lys var ofte et irritationsmoment. Jeg vil anbefale at man bruger en Android tablet eller en Ipad. De er efter min mening bedre på alle punkter på nær batterilevetiden.

Ganske enig, og skal den kun bruges til e-bogslæsning, kan det sagtens være en lidt ældre model. 

Kronerne der derved spares kan benyttes til en powerbank(længere tid uden ladning) og nogen flasker hyggelig rødvin til læsehjørnet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John Larsen
Det læste jeg osse, men e-reolen skriver sådan:

E-BOGSLÆSERE
eReolen understøtter ikke brugen af dedikerede enheder til læsning af ebøger. Det har tidligere været muligt, at anvende Ebogslæsere på eReolen Global, men dette understøttes ikke længere.
Hvis du ønsker at have dine digitale bøger med på farten, giver eReolens apps mulighed for at downloade lyd- og e-bøger til smartphone og tablet.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis