Wavin koblingsdåse - Pladevægstilbehør til 15mm fibergipsplade?

Hej alle,

Jeg har besluttet mig for at bruge Wavin Tibris 15mm koblingsdåser på et badeværelse jeg er ved at renovere. Der kommer 15mm fermacell fibergips på væggene, men hvilken type pladevægstilbehør passer? Kan jeg bruge den som jeg har vedhæftet et billede af der er til 3-5 lag gips? Og skærer man bare det overskydende der stikker ud af væggen af og i hvilken højde? Der skal monteres et blandingsbatteri ovenpå.

Hilsen
Martin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skærer bare det overskydende af, når væggen er færdig med fliser. Hvis du med højden mener blandingsbatteriet højde over gulv er 105 cm. over færdigt gulv passende.

fase
S. Fabrin skrev den 18-06-2024 12:35:18

Du skærer bare det overskydende af, når væggen er færdig med fliser. Hvis du med højden mener blandingsbatteriet højde over gulv er 105 cm. over færdigt gulv passende.

Tusind tak for svaret - nej jeg mente hvor meget skal stikke ud af væggen? Der skal være nok til at membranen/manchetten har noget at gribe om, men skal det skæres i niveau med fliserne eller skal det være højere end flisen?

Hilsen
Martin
Du skal bruge den model der er til 1-2 lag gips. Hvis der er noget overskydende skal det skæres af efter du har vådrumssikret.
Afstanden giver sig selv da der skal være plads til rosetterne.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 18-06-2024 12:51:08

Du skal bruge den model der er til 1-2 lag gips. Hvis der er noget overskydende skal det skæres af efter du har vådrumssikret.
Afstanden giver sig selv da der skal være plads til rosetterne.

Ja de vil nok være bedst, de kræver et monteringsværktøj som ikke koster alverden, men jeg går ikke ud fra at de skal skæres af da yderstykket bare skrues ind til det strammer til mod væggen?

Bum, bum... men hvordan vådrumssikrer man med ovenstående tilbehør? Skal vådrumsmembranen males på væggen inden man skruer modstykket i?

Jeg synes det virker sikrere med det lange tilbehør sammen med en gummimanchet som vist nedenfor, men det er nok fordi jeg helt forstår det :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også