Brug gammel ledning til ny plæneklipper

Hej! :)

Jeg har overtaget et hus, hvor der tidligere var en robotplæneklipper. To ledninger stikker op af jorden og samles i en samlemuffe, hvor robotten havde station.

Mit spørgsmål er om jeg kan genbruge den allerede nedgravet ledning til en ny robotplæneklipper så jeg 1) sparer at købe kabel og 2) sparer at bruge tid på at nedgrave det?

Hvordan finder jeg ud af om en ny plæneklipper overhovedet kan køre med den allerede nedgravede kabel?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste plæneklippere kører med afgrænsningskabel, enkelte dyre modeller klarer sig uden. Du kan sagtens sætte en anden robot til det eksisterende kabel. Jeg mener du kan teste om der er forbindelse med en multimeter, ellers kan du koble din robots lade station til og teste om den kan køre.
De fleste plæneklippere kører med afgrænsningskabel, enkelte dyre modeller klarer sig uden. Du kan sagtens sætte en anden robot til det eksisterende kabel. Jeg mener du kan teste om der er forbindelse med en multimeter, ellers kan du koble din robots lade station til og teste om den kan køre.

Tak for svar. Det er også det, som jeg læser mig til - men jeg er bange for at jeg køber en robot, der ikke kan køre med den allerede nedgravede ledning. Så det var mere om man på forhånd vidste det. Jeg kender ikke det univers og om alle kabler egentlig bare er ens for de robotter, som bruger et kabel.
Kablerne er temmelig ens, jeg har også hørt nogen bruge installations kabel i mangel på bedre. Jeg er selv indehaver af en ældre sag, der brugte jeg det billige kabel fra biltema det virkede fint.
Tænker da at ledningen fint kan bruges, men måske der kan være noget med kablets placering i forhold til kanten, og hvis der er passager den skal igennem..

Vi prøver igen, i morgen --
Gardena og husquarna ( stort set det samme) skal have en guide kabel skråt hen over plænen fra modsatte kant kabel for at den kan finde hjem.  Andre modeller kører rundt med kanten for at finde lade station. Så det er det du skal undersøge.
De 2 nævnte modeller kan programmeres til at køre over guide kabel med bestemt antal cm. Det kan hjælpe på indstilling ved kritiske steder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis