Overdækket veranda, integreret med åben carport og pergola

Hej😀
Jeg er helt ny i dette Forum, og kæmpe begejstret for st have fundet det.
Jeg håber meget på input og sparring i forhold til de drømme og projekter jeg er i færd med at søsætte.

Jeg er stødt på et online tegneprogram- som jeg kan se flere af jer bruge. (Shetch et eller andet)

Carport:
På grunden har jeg i dag en garage med spidtag-
Jeg ønsker at hæve bygningen- og integrere en ny åben carport med garagen. Som samtidig er sat fast på stuehusets gavl, i etageadskillelsen.

Spørgsmål:
Er der særlige krav til:
hældning på tag ? ( tænker stålprofiltag) (10% hæld?)
Afstand til skel?
Opmærksomhed i forhold til stormsikring- når åben garage er sat fast på stuesgavl og integreret med garage?
Gode ideer til aflukning af åbning ind til gårdhaven- da der efterfølgende skal bygges en hæve veranda- langs stuehuset?

Ja jeg har mange spørgsmål- og fair hvis I ikke kan hjælpe-
Jeg har mange ideer og billeder af hvordan det kan se ud- men tænker jeg er særligt udfordret på den smukke løsning af indgang fra carport til gårdhaven og ind på verandaen.
( den kommer ca. 40-50cm op i højden så den matcher sokkelhøjde.
Hvilket betyder der er en højdeforskel og der skal være en trappeløsning ind til veranda og hus- som igen skal bruges som overdæk og skoopbevaring(ekstra rum) hvis det giver mening?

Se billede 1-2-3

Jeg har markeret, som afdæk som jeg forestiller mig det skal se ud.
I gårdhaven, skal det være listebeklædning- hele vejen hen til stuehuset.
Det blå er et vindue- blot en ide.

Har I ideer til materialevalg eller??
Håber so kan hjælpe mig lidt.
Hilsen Heidi

Hilsen
Heidi Rudolfsen 😉
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lægger da gerne ud helt basic - mht. afstande og højder/længde til skel kan du finde alle svar på nettet eller bedre undersøge med din kommune. Jeg mener at bygninger under 50m2/12m skel, ikke kræver en decideret tilladelse, men reglerne skal overholdes. Desuden er det en god ide at få en snak med evt. nabo. Tit ender for mange projekter med en ændring eller helt at droppe, så jeg ville tage en ting af gangen, og selvfølgelig forsøge at tænke de nye med i samme ombæring. Har du håndværkere på opgaven, så find løsninger sammen med dem. En skitsering på et egnet tegneprogram, giver et bedre overblik så det samlede projekt kan ses integreret med dit hus.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis