LED-strip i sæbehylde

Synes ikke rigtig jeg kan finde det nogen steder, er der der nogen herinde der ved om man må/kan bruge Philips hue lightstrip i vådrum? Nærmere bestemt i sæbehylden i brusenichen?

Den kommer til at ligge i toppen af hylden i en aluskinne, muligvis med en skærm på for at diffuse lyset, men det er endnu ikke helt bestemt endnu
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo en lavvolt lys strip som får 12 V  fra en strømforsyning. Denne er en type som sættes i en stikkontakt. Så umiddelbart ville jeg tro at ved at have stikkontakt uden for vådområde så kunne man have selve lys strips ende i vådzonen. 
MEN når man kigger i monterings vejledning så er der vist et badekar og bruser med en stor fed kryds over ( 3 m afstand og 2,25 m i højde) . Altså fabrikanten siger nogo og det er så det man har at forholde sig til. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tja, som Erik skriver, loven siger ja, men Philips siger nej.
Du er altså velkommen til at prøve, og kommer ikke til skade. Men hvis systemet dør pga. fugt kan du ikke klandre Philips.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mja, okay. Jeg går efter en løsning som producenten har godkendt til vådrum. Så må jeg se om jeg kan finde et eller andet smart, som forhåbentligt kan parres med Hue.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis