Beklædning til støjhegn

Hej alle

Jeg har et plankeværk, med et mellemrum mellem plankerne på 2-3 cm. Jeg ville gerne beklæde plankerne, på indersiden med noget sort stof efterfølgende rockwool, stof igen og planker på den anden side.

Mit spørgsmål går på hvad for noget stof man kan bruge? Jeg har kigget på geo tekstil, men det er ikke UV bestandigt.

Nogen der har nogen gode bud og hvor man evt. Kan købe det henne.

MVH Simon
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med noget ukrudtsdug, f.eks. ​denne​​​

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det her er uv bestandigt, ​har handlet med firmaet med andre ting uden problemer, som jeg husker kommer det fra et lager i Holland.. ​LINK​​​

Findes også i andre farver, og højder....

Vi prøver igen, i morgen --
Du vil ikke have nogen glæde af Rockwool i et støjhegn. Man sætter Rockwool eller tilsvarende i en gipsvæg for adskille for og bagside, så bankelyde ikke går igennem. Det vil ikke give nogen hørbar forskel på et lydhegn. Det er derfor man ikke bruger den teknik i professionelle lydhegn.

Hvis du vil forbedre dit hegn, skal det være tæt og så højt som muligt. Det bør være lavet af tunge materialer. Hvis blot det er lavet rimeligt, vil langt den meste støj, der er tilbage være noget der "kravler" over hegnet.
GodeVen skrev den 16-06-2024 21:55:40

Du vil ikke have nogen glæde af Rockwool i et støjhegn. Man sætter Rockwool eller tilsvarende i en gipsvæg for adskille for og bagside, så bankelyde ikke går igennem. Det vil ikke give nogen hørbar forskel på et lydhegn. Det er derfor man ikke bruger den teknik i professionelle lydhegn.

Hvis du vil forbedre dit hegn, skal det være tæt og så højt som muligt. Det bør være lavet af tunge materialer. Hvis blot det er lavet rimeligt, vil langt den meste støj, der er tilbage være noget der "kravler" over hegnet.

Har set nogle støjhegn i nabobyen, de har brugt Rockwool hårde batts (pladebatts) som jo er en del tungere end alm bats.

Tænker det virker godt, det er ved nogle rækkehuse der ligger op til en befærdet vej, først kom det op ved et hus, året efter lavede naboen et ​nu er der en 4-5 stykker der har lavet det på samme måde.

Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns Bemærk at jeg skrev et professionelt hegn. Pladebats vil have en virkning, men man kan få bedre resultat ved andre billigere materialer.

Det er en udbredt misforståelse at Rockwool og tilsvarende er godt til at dæmpe lydgennemtrængning. Det er rigtigt godt til at dæmpe lydrefleksioner, men det har intet med lydgennemtrængning at gøre.  

Til lydhegn er det vigtigste data for materialet vægt pr kvadratmeter. Det skal altså være tungt materiale. Man skal være opmærksom på at lyd "kravler" over hegnet, så det er begænset hvor meget man kan dæmpe ved at forbedre hegnet. Det kan sammenlignes med at man lyddæmper et teenager værelse, men lader døren stå åben. Så vil den sidste lyddæmpning ikke give ret meget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også