Symaskine problemer

Købt en gammel Texima symaskine, som har syet helt tilfredsstillende. Nålen faldt dog af og siden har den syet grimt. Jeg har skiftet nål men nu kan den ikke gå frit ned i spolehuset når der er tromle med tråd i, det går fint uden tromle.
Nogle der har en ide til hvordan jeg løser problemet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Det tyder på at du har fået vendt nålen forkert, eller det er den forkerte nål du har brugt, der er flere forskellige typer.
nogle billeder ville nok gøre det lettere at svare..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns

Nålen vender med den flade side bagud. Fandt i dag ud af, at nålen sad for lavt og nu kan jeg igen sy. Starter fint men begynder så at lyde underligt og som du kan se på billedet, begynder den at trække overtråden om på bagsiden (undertråd hvid og overtråd sort)

Har lige renset den for fnuller, der var ikke særlig meget. 
Billede lidt uskarpt, prøver med et nyt
Hvis det er den samme nål, du har  brugt, da den sad for lavt, så er nålespidsen ødelagt, så ny nål i

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Hej Susanne

Tak for dit svar 😊
Efter at have læst andre tråde her inde, fandt jeg håndværkerens forslag omkring spænding af undertråden. Det viste sig at min var for løs (selvom jeg tidligere at syet fint, med den spænding) måske er den løsnet da nålen faldt af.
Nu har jeg spændt spolehusets fjeder (meget lidt) og kan nu sy fint igen.
Tak for hjælpen, fedt med et sted hvor man som “sy-novice” kan få hjælp 🥰
Ja, lige præcis. 
Jeg har også købt en symaskine som je_ns har skrevet om for længe siden. 
Korrekt spænding af tråden skal se ud som på billedet, så over og undertråd mødes midt i stoffet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis