Urent stabilgrus. Hvad ville I gøre?

Hej.

Vi vil lægge fliser i indkørsel/terrasse.
Vi har derfor gravet af, og er begyndt at køre stabilgrus ud.

Vi har fået kørt ca 3 tons stabilgrus ud, og har stampet undervejs henover de sidste par uger.
Sidste gang vi kørte stabilgrus på, fik vi ikke sluttet af med at stampe, og det har bare ligget løst spredt ud.
Vi har efter det har regnet opdaget at stabilgruset desværre indeholder noget som ikke er grus, ler eller sten. Der rigtig mange små aflange plastikstykker og klumper af noget, som ligner mørtel/beton. (Se foto med eksempel på det der er i).

Når jeg søger på Google, ligner det at plastikstykkerne er noget ameringshalløj man bruger i beton. Det der ligner mørtel/beton, er meget porøst, og kan nemt knuses med hånden.

Når jeg ser i de bigbags vi ikke har taget af, så er der også mange af de der plastikstykker i.

Det er jo meget træls, da vi slet ikke er interesseret i at have knust byggemateriale, da vi jo ikke kan være sikker på, hvad det indeholder. Vi har små børn som leger i haven, og vi har jo også åbne vinduer lige hvor stabilgruset ligger.

Jeg har kontaktet firmaet som har leveret det, og chefen ville kontakte deres leverandør, men har ikke hørt mere fra ham, selvom jeg har forsøgt at ringe og skrive.

Hvad ville I gøre? Køre det væk (et stort arbejde med lille trailer). Få taget prøver? Eller noget andet?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få leverandøren til at refundere prisen.
Derfter fortsætte med projektet.
Jeg kan ikke forestille mig at det kan udgøre nogen fare overhovedet, når det ligger under flisebelægning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 15-06-2024 17:17:09

Jeg kan ikke forestille mig at det kan udgøre nogen fare overhovedet, når det ligger under flisebelægning. 

Vi er fuldstændig enige. Hvor skulle faren komme fra når der et fliser over stabilen.

fase
Det er åbenbart ikke “jomfruelige” materialer, men et genbrugs produkt du har modtaget. Vi må erkende at vi ikke har uanede mængder råmaterialer til vores rådighed, så det rigtige vil være at gå genbrugsvejen - derfor plaststykkerne som åbenbart ikke “kan” renses fra.

Søren O
Jeg kan godt forstå jeres argumenter, med at når det alligevel bare skal være under fliserne, så kan det være ligegyldigt.
Og det er sikkert bare noget knust beton.

Men jeg har lidt vanskeligt ved bare at acceptere det af to grunde. ​
1. Jeg har netop bestilt det i bigbags, ​da jeg ikke har tid til lige at få ​projektet færdig i en fart. Nu har det taget mig et par uger bare at få kørt tre tons ud, og der kommer jo til at gå en del tid før der lige kommer fliser på.

2. Jeg har betalt en del penge for et rent og naturligt produkt. Det koster jo ca. 1000 kr pr ton. Hvis jeg ville have et genbrugsprodukt, så havde jeg bestilt det.
Annonce
Hvorfor stoppede du så ikke med det samme du opdagede problemet?
For jeg går ud fra det ​er i hele partiet, og ikke kun sporarisk...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg stoppede da selvfølgelig også med at køre mere stabilgus på, da jeg opdagede problemet. 
Det er ret små stykker plastik. Man ser dem kun når man kigger efter dem. Jeg opdagede dem kun fordi, at jeg som tidligere beskrevet ikke fik stampet det sidste lag jeg kørte ud. Da det så havde regnet kraftigt, så blev de der klumper med mørtel vasket fri for ler. Og så begynder man jo at kigge grundigt efter, hvad der er i.
Det er jo stabilgrus, som består af sten, grus og ler. Der er så bare desværre også en del små stykker plastik og nogle klumper mørtel i.
Jeg synes da at man som minimum må forlange at leverandøren omlevere de sidste sække og giver en dekort på de leverede. Jeg er enig i at vi bør bruge mere genbrugsmaterialer, Men vi skal da ha det vi bestiller og betaler for.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også