12v bosch slagnøgle vs skruemaskine

Jeg har en Bosch gsr 12v og har holdt mig til 12v serierne / værktøj.

Men i dag kom den til kort ift skruer i spær (adskiller et skur). Det er momentet, der driller. Og samtidigt er det hurtigere og rarest med to maskiner med hvert sin bit (eller bor og bit), foruden at min yngste søn synes den er fed at arbejde med (og så får jeg hyggeligt selskab). Så jeg vil have en ekstra, stærkere 12v - hvis den findes.

Jeg kan ikke finde moment over 35 i 12v uden at det bliver slagnøgle. Og slagnøgle er ikke det, jeg mest tænker at skulle bruge. Omvendt har 18v mere moment men kræver så oplader, batterier osv. altså >1300kr mens en slagnøgle koster 500kr.

Findes der en stærk Bosch 12v skruemaskine som ikke er slagnøgle? Eller overser jeg fordelene ved en slagnøgle? ​Kan en slagnøgle bruges til at skrue normale skruer i uden at larmen ​driver en til vanvid?
Jeg har en Bosch gsr 12v og har holdt mig til 12v... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE skrev den 23-06-2024 11:04:25

Tillykke med den!
Hvilken model gik det med?

Tak - gik med Gdr 120u. Den er sindsyg stærk. Og så er det sjovt hvordan skruen “drejer forkert” når den slår. Det er selvfølgelig et optisk bedrag, men alligevel sjovt. Og så er den meget mildere i håndleddet end en skruemaskine.

Gav 499kr for den. Købte så også en normal skruemaskine med alt tilbehør eks lader og batteri nedsat til 799. Den med 35nm. Så kan sønnen bruge den svage 12v, når han hjælper. 
Bosch 12 V batteri er det samme til blå og grøn serie - altså til bortset fra kraven i bunden, den er forskellig. Så det passer alligevel ikke sammen, medmindre man laver nogle modifikationer. De bruger samme lader, da de er helt ens i stik enden.

Dremel, der ejes af Bosch, bruger samme batteri, men kun Bosch fra grøn serie passer direkte.

GodeVen skrev den 24-06-2024 13:11:28

Bosch 12 V batteri er det samme til blå og grøn serie - altså til bortset fra kraven i bunden, den er forskellig. Så det passer alligevel ikke sammen, medmindre man laver nogle modifikationer. De bruger samme lader, da de er helt ens i stik enden.

Dremel, der ejes af Bosch, bruger samme batteri, men kun Bosch fra grøn serie passer direkte.

Alt er i blå. Der er ikke den store prisforskel, men imo en ret vild performance forskel :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis