Hej
Jeg læste lidt om sparetips i min håndbog til varmesystemet som er luft-vand varmepumpe koblet til et indendørsmodul. Det sørger for gulvvarme og varmt brugsvand i hele huset. Blev dog forvirret over sætningerne jeg har vedhæftet som billeder, hvor det anbefales at åbne helt for ventilerne (hvilket også vil gøre huset alt for varmt) og ifølge det andet billede også blive dyrere da energiforbruget stiger i takt med indendørstemperaturen. Samtidig står der på første billede at hvis du skruer ned på termostaterne vil indendørsmodulet, kompensere med højere temperatur og dermed bruge mere el-energi. Så skal jeg skrue op eller ned på termostaterne hvis jeg vil spare?
Er ny husejer og har ikke meget erfaring med varmepumpe og gulvvarme, så håber en venlig sjæl herinde kan være behjælpelig da instruktionsbøgerne virker noget mangelfulde :)
Kan også forstå at indendørsmodulet faktisk ikke har en varmtvandsbeholder, kan det passe at systemet varmer vandet så hurtigt op at man kan undvære?
Billederne er et udsnit fra håndbogen til selve indendørsmodulet og ikke varmepumpen.