Hakket bræt og falstegl

Jeg er ved at planlægge mit tagskifte i detaljer. 

Er der nogen her som har erfaring med hvor langt ud over endebrættet / vindskeden man lægger start stenen? 
Jeg synes ikke jeg kunne få et klart svar ved producenten. Men jeg synes alle de tapper osv på teglet ligger i vejen for at man kan få den mere end 1 cm udover. For ellers kommer den kant med udover også og det kan jo ikke være meningen. 

Skal den bare ligge 1 cm ud over ca? 

Hvad gør man her? 

Tak .. :) 

Vh.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man bruger vindskedesten istedet for en alm sten netop fordi det ikke kan lade sig gøre at få det ordentligt tæt uden at slå af stenens bagside og/eller bruge lang tid på tilpasning af træet.

Hakkebrædder er efter min mening heller ikke en tidssvarende inddækning da topkanten er minimalt beskyttet og hurtigt nedbrydes.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 14-06-2024 17:24:27

Man bruger vindskedesten istedet for en alm sten netop fordi det ikke kan lade sig gøre at få det ordentligt tæt uden at slå af stenens bagside og/eller bruge lang tid på tilpasning af træet.

Hakkebrædder er efter min mening heller ikke en tidssvarende inddækning da topkanten er minimalt beskyttet og hurtigt nedbrydes.

/BOFH 

Ok tak ! Det var ikke lige det producenten sagde, men det giver mening. 

Vh.

Nu kender jeg ikke profilerne på V Meyers vindskedesten til deres forskellige serier men det bør være en model der dækker af ned over sternbrættet, eksemplet nedenfor er Randers Tegl

/BOFH 

BOFH skrev den 15-06-2024 00:23:44

Nu kender jeg ikke profilerne på V Meyers vindskedesten til deres forskellige serier men det bør være en model der dækker af ned over sternbrættet, eksemplet nedenfor er Randers Tegl

/BOFH

Mange tak for hjælpen. 

Kender du til top ventilationssten? Som alternativ til gratbånd? Og ved du om det er en god løsning. 

Vh.

Nej dem har jeg ingen erfaring med.

/BOFH 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere