Patch panel eller pass-through panel til Cat6a UTP (uskærmede kabler)

Hej med jer

jeg er ved at bygge et setup med en Unifi Dream machine (UDM), en unify lite poe switch samt 3 accesspoints og lidt lan stik på værelserne og benytter cat6a uskærmede kabler UTP.

Jeg vil gerne kablerne fra min UDM 8 porte og lite switch poe 8 porte ført igennem et løst patch panel (har ikke rack skab) eller pass through keystone panel eller lignende, så den vil fungere som mellemled, Men kan ikke rigtigt finde nogen steder som forhandler sådanne patch/keystone paneler til cat6a utp kabler. Har I et godt råd til hvor jeg kan købe eller bygge selv eventuelt uden at det bliver for dyrt? 

Der findes masse af patch paneler til skærmede cat6a kabler men med mine UTP cat6a kabler vil det ikke gå desværre...

Tak på forhånd.

VH Nazim 

MVH Nazim
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
det er nok noget a la den keystone dåse du har linket til. Har søgt på nogle allerede færdigbyggede stand alone patch paneler til uskærmede cat6a kabler (skal ikke ind i rack skab) som fx DELTACO PAN-212 (denne er til skærmede kabler) men har ikke rigtigt kunne finde noget. Så tænker at jeg må købe to af disse keystone dåser og 14 keystones til cat6a utp + 2 mere til 2 RJ 45 dåser/stik i hhv stue og på et værelse.

Jeg har forsøgt at illustrere det setup, jeg er ved at bygge. Her er det hensigten at benytte 2 af de keystone dåser du har linket til og tilkøbe keystone og få dem op på loftet.
Er det ikke en OK måde at anvende disse keystone dåser på?

Da jeg skal bruge 14 x cat6a u/utp keystone til disse dåser, er det noget særligt jeg skal være opmærksom på?
Og hvilket mærke/hvilken type ud af de mange muligheder vil I anbefale mig at købe til de 2 dåser samt 2 stik i stue/værelse, som sælges via avxperten osv?
Der er fx disse:
 https://www.avxperten.dk/keystone/logilink-keystone-connector-cat6a-utp.asp og enmasse andre jeg ikke har kendskab til

mvh Nazim

MVH Nazim
Der er masser af både metal(skærmede) og plast patchbokse. Materialet i patcpboke og paneler har ikke til formål at skærmen men skabe forbindelse mellem de skærmede modular konnektorer (keystones) og andet materiel.

Du kan sagtens bruge skærmede paneler til uskærmede kabler. Mree eller mindre alle keystones til uskærmde kabler har skærm indvendigt og palst udenpå for at kunne holde til cat6a og opefter kravene for crosstalk.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis