Revnet lecablok Kajkaj 9 13-06-2024 11:33 Hej.Jeg har fjernet puds på indvendig væg. Jeg er så stødt på revner i væggen som er bygget af lecablokke (billeder vedhæftet)Hvordan reparerer jeg det? Hvis det er muligt 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12969 13-06-2024 11:59 Prøv at sæt et billede ind hvor man ser hele vægen, så er det nemmere at komme med et forslag.Men eller så hug ud, så "revnen" bliver 2-3 cm bred og en dybde på ½ delen af murens tykkelse.Du kan evt hugge nogle riller på tværs af revnen, og ligge armering i. (ca 10 cm til hver side)Jeg ville bruge noget fliselim i en lidt tynd blanding, og påføre med en pensel, og så efterfølgende bruge mørtel til at fylde rillerne op. (brug af fliselim giver en bedre vedhæftning) Vi prøver igen, i morgen --
Kajkaj Trådstarter 9 13-06-2024 12:21 Okay. Vil fliselim fungere fint på leca?Nej, ingen revner i pudsen
ev elmand 30486 7480 13-06-2024 22:55 Når der ikke var revner i pudslaget så er det ikke sætnings revner som øges. Det har så ingen praktisk betydning. Hvis du vil bruge fliselim som foreslået så skal du presse mørtel ind i revnen samme dag. Altså det man kalder at arbejde vådt i vådt. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her