Gulvafløb

Hjælp. Vi er igang med at konvertere vores garage om til en havestue. I garagen er der et gulvafløb. Planen er at vi lægger terrassebrædder som gulv i vores nye havestue.
Hvad gør vi med gulvafløbet? Kan vi blot lægge brædder hen over afløbet?
Håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig🙏🏻☀️
Jeg har vedhæftet et billede af gulvafløbet.
Mvh Tove
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en dårlig løsning. Vandlåsen vil tørre op og I vil få en havestue med konstant kloaklugt.

I bør starte med at undersøge hvor rørene løber hen. Det ser gammelt ud, måske er det lavet på et tidspunkt, hvor man ikke tog det så nøje om det var korrekt tilsluttet. Hvis det ​bare løber ud på jorden, kan I blot mure det til.
Vi havde på et tidspunkt et sammenfald af vores regnvandsbrønden og fik i den forbindelse en kikkert igennem rørene. Da kom kikkerten også forbi garageafløbet. Så mener helt bestemt den er forbundet til regnvandsafløbet og ikke løber ud i jorden. Når jeg lyser ned i afløbet kan jeg se blankt vand der står i bunden. 
Den sidste sætning lyder som en vandlås system. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vær obs. på at gulvafløb og garage er særdeles problematisk.
Et lovligt gulvafløb, i en garage, skal være tilsluttet en benzinudskiller, for derefter at gå til kloak.

Garage gulvafløb som er ført til regnvand for alarmklokkerne til at lyde højlydt.
Ved et evt. senere hussalg kan det give en fandens masse bøvl!

Det bedste vil være at få sløjfet gulvafløbet helt ud til hvor det er tilsluttet regnvandet.
GSH skrev den 13-06-2024 11:52:46

Vær obs. på at gulvafløb og garage er særdeles problematisk.
Et lovligt gulvafløb, i en garage, skal være tilsluttet en benzinudskiller, for derefter at gå til kloak.

Garage gulvafløb som er ført til regnvand for alarmklokkerne til at lyde højlydt.
Ved et evt. senere hussalg kan det give en fandens masse bøvl!

Det bedste vil være at få sløjfet gulvafløbet helt ud til hvor det er tilsluttet regnvandet.

det er helt lovligt , olieudskiller er kun et krav hvis der laves mekanikerarbejde eller andet med risiko for oliespild

bibeholder du afløbet skal der laves en lem , så der er mulighed for at komme til vandlåsen
ellers er bedste løsning at få sløjfet afløbet
Annonce
@ Bredker: Nuværende afløb er på ingen måde lovlig da det er ført til regnvand!

Kopi fra Bolius:
Jeg skal til at bygge nyt hus og en garage på 70m2.Må jeg lave et almindeligt afløb i garagen?
Bolius svarer:
Du må gerne lave et afløb i din garage, du skal bare huske at det skal kobles på dit spildevand og ikke regnvand, da det vand og sne som har siddet på din bil er forurenet.Men det vil den kloakmester også vide som udfører det. Husk at det skal udføres af en autoriseret kloakmester.
Med venlig hilsen
Jeanette Standly Mikkelsen
BygningskonstruktørJeanette er uddannet bygningskonstruktør og tidligere fagekspert.

Tidligere har der været krav om Olie/benzinudskiller i/fra afløb i en garage.
Ud fra Bolius kopi blev jeg så klog, og kan konstaterer at mit gulvafløb fra garagen er lovlig.
GSH skrev den 13-06-2024 18:35:08

@ Bredker: Nuværende afløb er på ingen måde lovlig da det er ført til regnvand!

Kopi fra Bolius:
Jeg skal til at bygge nyt hus og en garage på 70m2.Må jeg lave et almindeligt afløb i garagen?
Bolius svarer:
Du må gerne lave et afløb i din garage, du skal bare huske at det skal kobles på dit spildevand og ikke regnvand, da det vand og sne som har siddet på din bil er forurenet.Men det vil den kloakmester også vide som udfører det. Husk at det skal udføres af en autoriseret kloakmester.
Med venlig hilsen
Jeanette Standly Mikkelsen
BygningskonstruktørJeanette er uddannet bygningskonstruktør og tidligere fagekspert.

Tidligere har der været krav om Olie/benzinudskiller i/fra afløb i en garage.
Ud fra Bolius kopi blev jeg så klog, og kan konstaterer at mit gulvafløb fra garagen er lovlig.

må give dig ret hvis der er sepereret , det skal i spildevand

men olieudskiller har aldrig været et lovkrav i en privat garage
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også