Isolering af krybekælder igen igen:-)

Hej vi har et sommerhus hvor der er temlig fodkoldt
vi har krybekælder

Opbygning nedefra

15 cm ral
8cm beton
ca 45cm luft
120 x 45 mm trykkede bjælker lagt på murstensvanger
75 mm mineraluld mellem bjælker
alukraft
22 mm gulvbrædder

kælderen er ventileret med riste for hver 2 m i fundamentet

Jeg kunne godt tænke mig at øge isoleringen med ca 100 mm, evt tærræn bats
jeg skal lave det oppefra, og har derfor mulighed for en ordentlig dampspærre ​oven på isoleringen.

Er det en mulighed  der vil jo stadig være ce 30-40 cm luft under isoleringen,eller gør jeg mere skade.
Eller er der andre muligheder der ikke involverer et nyt støbt tærrændæk.

MVH
kim

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bedste løsning kender du allerede, så her et bud på hvad jeg kunne finde på at gøre. 
Det er vigtigt din kælder er tør og den må gerne ligge over jord-niveau også, da det mindsker risiko for opfugtning af grund.
Start med en vindspærre i bunden - læg 50mm gulvbats ned og efterfølgende 75mm løs isolering ovenpå til sidst. 
Derpå 0.2 folie og brædder. Ift. til nuværende, får du en bedre isolerende kassette. Vigtigt er også med tværgående lister under dine gulvstrøer, så isoleringen ikke hænger. Med et hygrometer under gulvet kan du holde øje med luftfugten, som helst ikke må stige ret meget ift. nu. Alternativt kan der oprettes elektrisk ventilation, men for meget af den slags anser jeg for en dårlig løsning. Bemærk også, at jo mere gulvet isoleres, jo koldere bliver din kælder - ​og heraf større risiko for kondens/fugt.
Logisk nok er dit nuværende gulv koldt, fordi  kold luft blæser lige gennem 75mm løs isolering og videre til alukraft, der sikkert er hullet som en si. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis