Hvilken mindre radiator til køkken?

Hej!

Jeg har et køkken på ca. 9 m2, og på den ene væg har jeg mulighed for at opsætte en radiator.

På billederne kan I se en mindre væg. Fra rør (ved åbningen helt nederst) til dørkarmen er der 64 cm, og fra gulv til stikkontakt er der 94 cm.

Jeg vil have en med vand, men kan I anbefale et mærke/model? Jeg tænker umiddelbart en radiator på 60 cm i bredden.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det kniber med pladsen til en på 60 cm i bredde.
Du skal have din tilgang øverst ført over returrøret og have plads til en termostat.
Hvor meget må den aht skufferne fylde ud fra væggen?
Hvad med denne? Eller lignende.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
@djaydjay - Det har du nok ret i. Jeg må undersøge det nærmere.

@JohnLarsen - Fra væg til de åbne skuffer er der 10,5 cm. Det er et spændende forslag (varmepanel). Er der nogle åbenlyse fordele og ulemper med ​sådan nogle? Er de gode nok til ​at varme et køkken op med?
… og iflg. specifikationerne kræver disse 97 mm, så det er ok.
Varmeffekten er ikke imponerende, men til et så lille rum kræves der vist ikke mere(gående ud fra at naborummene klarer sig selv).

Jeg kigger altid hos Hedestoker. LINK de er ofte billigst. Her er anvist forskellige radiatorer med ca. rumstørrelser de kan opvarme. Det kan jo være 2 eller 3 lags radiatorer afhængig af det sidst oplyste mål. Men en 2 lags 60 cm høj 50 cm bred radiator angives til ca. 9 kvm. og en 90 høj og 50 cm bred 12,3 kvm. LINK 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Og ud fra Elmands link til Hedestoker kan man udlede at til rummet skal der bruges en radiator på 5-600 W.
Det giver denne.
Til en noget lavere pris end Hedestokers.

Nu skal vi jo ikke skændes om firmaer og priser. Men de Altech dobbelt radiatorer jeg ser hos Hedestoker på omkring 600 w koster 948 - 970 kr. Så deeet 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig, men alle de Altech du linker til, bortset fra højde 200mm, er vist nogen cm for tykke til at skufferne kan gå fri. Hvis de monteres nede i den højde.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis