Klemlister på uisoleret åben bygning?

Hejsa

Jeg har lige haft en anden tråd omkring en overdækket terrasse jeg er ved at bygge.. opretter lige en ny tråd her, i tilfælde af at nogen kan bruge den viden en anden gang.. 😊

Jeg er kommet i tvivl om jeg skal have klemlister på, inden jeg monterer beklædning..

Bygningen er åben og naturligvis uisoleret.. på indersiden af bygningen, beklæder jeg væggene imellem stolperne, således at de bliver synlige.. på bagsiden beklædes det hele med sporplade, da det aldrig bliver synligt for nogen.

Mine spørgsmål er derfor:
1. Skal jeg have klemlister på, inden jeg monterer beklædning?
2. Hvis ja, er det så fint nok hvis de kun monteres på bagvæggen?
3. Stolperne er ubehandlet Douglas. De skal behandles når det hele er færdigt. De stolper der er pakket ind, behøver de behandles, da de jo hverken bliver våde eller udsat for UV?

Som jeg også skrev i den anden tråd, så beklager jeg byggerodet på billederne 😊

Mvh Eddie
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke nødvendigt, og dine stolper ville jeg heller ikke sjaske ind i noget når de ikke er udsat 🙂
Selvom dine stolper ikke bliver udsat for hverken vind eller vejr, ville jeg give dem f.eks. klar gori. du kan ikke komme til dem, når de først er pakket ind.
Byggerodet behøver du ikke undskylde. Vi kommer ikke og rydder op.    

fase
ÅHR.VA Fabrin du kunne da godt smutte fra Kalundborg til Vejen for at rydde op for Eddie.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
S. Fabrin skrev den 16-06-2024 12:21:32

Selvom dine stolper ikke bliver udsat for hverken vind eller vejr, ville jeg give dem f.eks. klar gori. du kan ikke komme til dem, når de først er pakket ind.

Ja en god ide med klar Gori det beskytter også mod svamp og skimmel, nu kan jeg ikke se hvilken træsort du har brugt til stolperne, men især lærketræ skal have noget beskyttelse ellers kan det nemt få nogle sorte plamager, pga svamp.

Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand skrev den 17-06-2024 09:17:49

ÅHR.VA Fabrin du kunne da godt smutte fra Kalundborg til Vejen for at rydde op for Eddie.  

Ja det har du fuldstændig ret i. Når jeg så har ryddet op, skal jeg så dreje til venstre og sydpå eller til højre og nordpå. Jeg har familie i begge retninger.     

fase
Annonce
Tak for alle de gode svar! En fornøjelse som altid!

Jeg har stadig lidt rod i overskud, hvis nogen keder sig. Der er gode øl og en bøf på grillen hvis nogen kigger forbi 😎
Det ser super flot ud 

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også