“Udsmykning” af stolper til overdækket terrasse

Heeeey 😊

Jeg er i fuld gang med at lave en overdækket terrasse på ca 30 m2, der skal indeholde udekøkken og spise- og siddeområder.

Jeg har brugt justerbare forstøbte stolpebæringer som jeg har sat mine stolper på. Dette betyder at stolper er hævet omkring 6 cm fra terræn, som selvfølgelig er godt i forhold til levetiden på stolperne.

Jeg er dog ikke kæmpe fan af udseendet når stolperne er hævet, så er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan man kan “udsmykke” dem?
Hvis jeg selv kunne arbejde med stål og blik, havde jeg nok lavet en form for stolpefod, men det går udover mine evner (tror jeg).

Derudover - hvor langt bør beklædning holdes fra terræn?

Håber I har et par forslag.. 😊
(Beklager rodet på billederne)

Mvh Eddie
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du skåret dem ind i træet? Synes det ville være synd at gøre mere ved dem. Det ser virkelig pænt ud på billederne. 
Det ser dælme ellers fint ud allerede, men du kunne jo holde stilen med det fine træ arbejde og beklæde bunden af stopperne ned mod fliserne med nogle korte brædder, med hjørner skåret i smig osv.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Hvorfor brodere mere på noget der ser så stilrent ud ... og har et praktiskt formål?  Formålet med at hæve stolperne er jo netop at de får luft. Iøvrigt har vores terasse snart 25 år på bagen. Limtræsspær. 

Når lysten driver værket
Jeg er på holdet der siger lad det være. Det ser super godt ud, og der ligner at det kun er de inderste stolper hvor du reelt set har noget luft- og det er ikke de stolper du ser

Du kan vel skære et stykke stolpe på 5cm , dele den i to, fræse ud til stålet, forbore, og samle dem og give lidt monteringslim mod den eksisterende stolpe

Men jeg ville lade det stå 🙂
Endnu nemmere, skære et stykke stolpe, bore ud i midten til stål, og så dele den i to 😃
Tusind tak for alle jeres input!
Demokratiet må sejre, så jeg har besluttet at lade det stå som det er… det er også nemmest 😎
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også