Skal nyt slidlag skiftes hvis et er hult?

Hej

Jeg har støbt nyt betongulv med gulvarme i et kælderrum og herefter lagt et slidlag. Jeg har fulgt Aalborgportland's "Gør det lettere at gøre selv" og synes jeg har gjort mig omhyggelig med at følge den i forhold til svumning, blandingsforhold og plastikafdækning osv.
Af eller er anden årsag har slidlaget slået revner (måske uundgåelig og ikke så kritisk), men værst har det sluppet undergulvet flere steder, sådan at det lyder hult. Det er ikke noget man lægger mærker til eller hører når man går på det, men man er ikke i tvivl hvis man taber en skrue eller noget værktøj.
Tanken er at den afsluttende belægning skal være Epoxy eller PU.

Spørgsmåler er så: Vil det kunne give problemer senere? Er det noget jeg bør fikse nu? Er det "bare" at banke det op, der hvor det ikke hæfter, og så lappe det med ny mørtel efter alle kunstens regler?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 
Du skriver "lappe det med ny mørtel "
Hvad har du brugt til slidlag og i hvilket blandingsforhold, og i hvilken tykkelse?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg lavede et blandingsforhold på 1:3,25 af 0-4mm muregrus og Aalborgportland FutureCEM. Kan ikke huske helt om laget blev 20mm eller 25mm.
Uanset anvendt fremgangsmåde skal det løse bankes af og pudses over samt revner lappes inden du går videre i processen. Hvis slutbelægning er epoxy eller anden gulvmaling bør du kraftigt overveje et tyndt lag flydespartel. 

Hvordan du ønsker at reparere på det kommer an på hvor mange/store områder der er tale om - årsag til fraspring og revner er som regel for tyndt lag eller for hurtig udtørring - hvis du ikke fugtede underlaget inden svumning er det ikke nok at dække af med plastik fordi underlaget suger vandet til sig som en svamp.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svar. Jeg endte med at banket hele slidlaget af, da det begyndte at slippe i stører og stører områder i forsøget på kun at tage de hule områder. 
Så er spørgsmålet hvad jeg skal gøre anderledes næste gang, så jeg ikke ender samme sted. Jeg tænker jeg vil være meget omhyggelig med at fugte undergulvet, evt. fugte det over flere omgang inden, så det er godt mættet. Så vil jeg prøve at klappe det lidt hårdere. Jeg har også overvejet om jeg skulle prøve betonvibratoren, som jeg brugte til undergulvet, men er kommet frem til det nok er for ​tyndt et lag og for ​tørt til det bliver godt.
Og god pointe med fyldespartel. Det vil jeg efterlade lidt plads til.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også