Bruserbatteri - ingen varmt vand

Jeg har en Børma A1 eller A2 brusebatteri model, hvor der er ingen varmt vand. 

Har fjernvarme og der er varmt vandt andre steder. 
Jeg gætter på at det er termostat der er kalket til, og skiftes ud. Det er et GÆT!

Mit spørgsmål er:

1. Er der nogen med sikkerhed der kan sige hvilket model er der tale om - ud fra billeder?

2. Har den model en termostat, hvis JA, hvilken skal jeg købe? Gerne et link!

3. Kunne det være at noget andet er galt?
Kom gerne med bud!

Håber på Jeres svar!

Jeg har en Børma A1 eller A2 brusebatteri model... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas_Mygind skrev den 20-06-2024 20:27:31

Hvis du afmonterer blandingsbatteriet - kan der så komme varmt vand ud af røret ?

Kan du via en slange eller lign pumpe vand igennem blandingsbatteriet fra den varme side ?

Jeg tør ikke tænde for vandet uden batteri på. Skal have købt noget til at dække af

Kan du tænde en lille smule for varmt vandet - måske kommer der slet ikke noget ud ?!

Jeg tør ikke tænde for vandet uden batteri på. Skal have købt noget til at dække af.
Du kan bare sætte bruserslangen uden bruser på, så kan du lede vandet i afløbet. Gevindet er 1/2" på både slange og hanetilslutning.

fase
Prøv evt. at stikke en skruetrækker ind hvor det varme vand kommer fra - der hvor amarturet sidder.

Men ellers plejer sådanne propper at sidde tæt på varmeveksler/tank.

Hvis du kan så lidt vand igennem - så kan du også pumpe lidt eddikesyre på - måske hen mod en anden åben vandhane på strengen.
Vi har haft et lignende problem med et Børma armatur (at den lukker for det varme vand efter kort tid). Udskift til ny termostat hjalp ikke.
Årsagen var pga for stor forskel i tryk mellem koldt og varmt vand. Man kan teste det ved at åbne for det kolde vand ved håndvask så der er mindre tryk på det kolde vand ved bruseren når man åbner for denne.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Dit badeværelse ser ret nyt ud - hvis der er kobber/stål eller plast på linjen, er der mindre sandsynlighed for til kalkning eller urenheder. Derimod galv. rør er slemme.

Hej Alle! 

Tak for de mange kompetente bud og svar på mit problemstilling! 

Efter flere tests, virker det nu som det skal! 
Hvad har jeg gjort? Ventet! Jeg tror det er trykket der har gjort forskellen!

Endnu en gang tak for alle de gode input! Det er værdsat!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis