Fliser mod sokkel hælder forkert

Hej
Jeg har en terrasse med fliser på 50x25cm
Inderste 2 rækker 50 cm hælder ind mod sokkel, så min tanke var først at rette dem op. Det betyder imidlertid at ved fx terasse døren kommer fliserne helt op 2-3cm under åbningen.
Derfor overvejer jeg at fjerne de inderste 25cm og erstatte dem med granitskærver.
Er 25 cm for meget?
Hvilken dybde?
Hvilken størrelse skærver er bedst?
Vh. Bo
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers de øvrige fliser har den rigtige hældning, ændrer det ikke noget rent afvandingsmæssigt at erstatte med granitsten. Vandet vil stadig være langs soklen. De inderste 50 cm, er også der hvor der kommer mindst vand, så i dit tilfælde ville jeg lade det være. Det rigtige ville være at fjerne alle fliserne, og fjerne ca. 1 cm af afretningslaget, så der kunne blive fald på fliserne helt inde fra soklen.

Søren O
Tak for svaret.

Som det regner i dag kan jeg se at udhænget tager vandet på inderste række så en opretning af næst inderste række vil få en del vand til at løbe væk fra huset. Og så vil granitten give mere luft ved huset.

Og ja det bedste ville være at fjerne afretning men tror der skal 5cm for at inderste flise skal kunne holdes fri af dørtrinnet men så bliver det pludselig en større omgang 
Som det regner idag kan du ikke rigtig bruge til noget. Men anden vindretning regner det sikkert mere ind imod den side. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis