Ejerskifte - Alm brand Vs Gjensidige

Hejsa,

Jeg står til at købe et rækkehus bygget i 2015.

Jeg har modtaget 2 tilbud fra Alm Brand samt Gjensidige, jeg agter at flytte alle mine forsikringer til samme 

Alm brand er ca. 13.000 billigere end Gjensidige. på en 10 årig udvidet. Mit spørgsmål er;

1) Ville i gå efter Alm Brand eller Gjensidige
​2) Ville i gå efter en 5 eller 10 årig?
2) Ville i gå efter en Udvidet eller basis?

Selve rækkehuset er bygget i 2015, men der kan vel stadig skjulte fejl/mangler op længere hen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge 5 år basis. Sælger betaler halvdelen, så du får langt mere for pengene. Merudgiften til de andre skal du selv betale.

Forsikringsselskaber er nogle røvere (det er sådan man ofte oplever dem).  Hvis du ikke opdager en fejl relativt hurtigt, kan det blive et problem at bevise, at det noget forsikringsselskabet skal betale. Gå efter den billige, og brug de andre penge til forbedringer. Nogle dropper forsikringen helt, men så afskriver de sig samtidigt for at klage over mangler.

GodeVen skrev den 10-06-2024 15:43:14

Jeg ville vælge 5 år basis. Sælger betaler halvdelen, så du får langt mere for pengene. Merudgiften til de andre skal du selv betale.

Forsikringsselskaber er nogle røvere (det er sådan man ofte oplever dem).  Hvis du ikke opdager en fejl relativt hurtigt, kan det blive et problem at bevise, at det noget forsikringsselskabet skal betale. Gå efter den billige, og brug de andre penge til forbedringer. Nogle dropper forsikringen helt, men så afskriver de sig samtidigt for at klage over mangler.

Dette. Gem de øvrige penge som en mental pyt-knap, for selvrisikoen er alligevel stor. Husk at læse det med småt. Særligt om kloak og afløb er omfattet. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis