Gangbro - Igen igen

Hej - så er den her igen - spørgsmål om gangbro.

Har gitterspær på loftet og en gammel gangbro ca. 20 cm over. Spærfoden ( hvis den hedder der - i retter mig bare )

Det er 2 x 10 cm bræder og med forskalningsbræder ovenpå.

Problemet er den går ikke hele vejen fra gavl til gavl. Flere steder sidder de 2 x 10 ikke fast og nogle steder er forskalningsbræderne helt knækket eller kollapset.

Overvejer flå dem af. Skære dem 30 cm stykker. Sætte nye 2 x 20 bjælker på spærefoden og smække de gamle tilskårne forskalningsbræder på hver side og helt nye forskalningsbræder ovenpå med 2 cm mellemrum 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da en udmærket løsning. Men de 30 cm stykker som du påtænker stå lodret giver lidt bøvl med tilskæring af isolering, her er det bedre 8 og lidt dyrere ) med metal søm beslag. Påtænker du papiruld blæst ind så er det helt lige meget. 
Du kan bare bruge de forskallingsbrædder du har og så supplere med nye. De stumper du skal bruge kan så skæres af dem der er  flækkede eller kollapsede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Have godt kigget på beslag.

Nogle forslag til hvilke jeg kan bruge ?  Med hvilke søm hvis jeg smutter i bauhaus ( er tætteste på arbejde )

Udover det jeg være bange for den afstive de effekt? Mange skriver om det og begynder da være i tvivl. Så vidt jeg forstår skulle min gangbro ikke afstive en dyt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis