Hejsa
Jeg oplever med jævne mellemrum, at det lugter lidt af kloak på mit badeværelse. Det er ikke hver dag og det går også væk af sig selv nogle gange.
Lugten kommer fra mit afløb i badet, hvor jeg har UniDrain installeret. De typiske fejl jeg kan se er, at man ikke rengører den ofte nok og at der ikke er vand i. Jeg har dog næsten lige rengjort den og der var igen i dag lugt der fra. Samtidig har jeg også sikret mig, at der var vand i den.
Når jeg tager UniDrainen op, kan jeg høre hvordan der kommer luft ind fra afløbet. Ligeledes, hvis jeg har UniDrainen i uden vand, kan jeg også høre, at der kommer luft ind. Men når UniDrainen er sat i og fyldt op med vand, så kan jeg intet høre, hvilket for mig indikerer at den slutter godt nok til.
Hvis jeg presser UniDrainen hårdt ned, kan jeg dog godt presse den mere ned, så det siger et klik. Det resultere dog i at vandet meget langsomt løber ud, hvorfor bunden af min brusekabine bliver fyldt med vand. Derfor har jeg den ikke siddende i sådan normalt.
Jeg har vedhæftet to billeder. Det første billede er, hvordan jeg normalt har den til at sidde. Det andet billede er hvordan den bliver, når jeg presser UniDrainen hårdt ned. Hvornår er den korrekt monteret?
Spørgsmål:
- Er der umiddelbart noget ved mit skriv om UniDrain som indikerer, at der er noget der sidder forkert eller ikke virker?
- Hvis ikke det er UniDrainen, hvad kan så resultere i lugten? Og hvorfor opstår det kun nogle gange?