Tid til en fejemaskine

Jeg har længe haft et ønske om at få en fejemaskine i stedet for at rende rundt med kost eller sneskovl alt efter hvornår på året vi snakker om.

Jeg har cirka 250kvm fliser + indkørsel + fortov som skal holdes. 
Og hvis jeg rent faktisk investere i en maskine, så er det også tanken at jeg vil tage fortov foran de nærmeste naboer og en indkørsel hos et ældre gangbesværet par skråt over for, når sneen falder. 

Men hvor skal man sætte sine penge? 

Jeg har indtil videre snævret det ind til Texas Smart Sweep 800 (eller 1000).
https://www.texas.dk/da/products/fejemaskine/smart-sweep-800/?partno=90066691

Eller Stiga SWS 800G.
https://www.stiga.com/dk/219802532-s17-sws-800-g.html

Texas er smart med det store næsehjul der nemt justeres i højden med Et håndtag og skulle være godt til ujævne underlag. Sammenlignet med to små hjul på Stiga med et lidt mere bøvlet system til at højde justere kosten. Og så kan Texas vinkle kosten 22 grader. 7 grader mere end Stiga. Og så laver Texas et sæt stive børster beregnet til snerydning.
Men kun 3 gear frem + 1 bak og motor på 173cc, hvor Stiga har 6 frem + 2 bak og 212cc. 

Ellers er de vist meget ens ser det ud til. 

Hvad tænker i andre ude i det ganske land? 🙂

Mvh. Frank Østergaard
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stiga med 6 gear frem og 2 bak, lugter langt væk af at gearene er sådan et simpelt system, som der bruges på sneslynger, det er ikke ligefrem et imponerende system, men billigt at fremstille.
Er texas med rigtige gear, ville jeg bestemt vælge en af ​dem.

Et gear på en sneslynge fungere ved at en skive med gummibelægning, går vinkelret ind ​på en metalskive, og den med gummi flyttes ​ud/ind for at skifte gear, bakgearet fungere ved den flyttes over på den anden side af center på metalskiven.
Du kan se på denne Video hvordan det virker på en sneslynge.

Fra reservedels kataloget på Stigaen
Pos 45 ​benævnes som et gummihjul og pos 56 er helt sikkert hjulet gummiskiven køre ind på.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tror det er samme system. Jeg kan umiddelbart ikke finde nogle former for tandhjul eller gear i reservedels tegningen på Texas. Der er tilgengæld friktionsskiver. Så det er nok samme system. 

Mvh. Frank Østergaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis