Yderdør metal-bundstykke?

Jeg skal kaste mig ud i at skifte hoveddøren (den har etlags-rude, gammel brevsprække med manglende klap og nøgle med sikkerhedsniveau 0). Men i bunden er der pt. denne metalliste...

Den skal jo nok væk, men er der nogen, der ved, hvordan den er monteret? Er det bare et lige stykke metal, så jeg måske kan få den fri med multitool eller har en en "fod" ind under klinkerne?

Og hvad gør jeg med rillen bagefter inden døren kommer ovenpå?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det plejer ar være et stykke galvaniseret fladjern, der så delvis er støbt fast i fliseklæb. Vil tro at nogle “dask” af en stor hammer vil løsne den.

Søren O
Søren O skrev den 08-06-2024 08:02:54

Det plejer ar være et stykke galvaniseret fladjern, der så delvis er støbt fast i fliseklæb. Vil tro at nogle “dask” af en stor hammer vil løsne den.

Ah okay... Så ikke et så stort problem :-) Nogen ideer til hvad jeg gøre ved revnen bagefter?

Jeg ville nok reparere med sand og cement. Lykkes det dig at få jernet op, uden at ødelægge noget, kunne du evt. blot lægge en fuge øverst, efter rillen delvis er fyldt med f.eks. lidt tørt sand.

Søren O
Det kommer vel an på bundstykket i den nye dør?
‘Starter’ det før eller efter metalstykket (set udefra)?
Normalt ville jeg tro før, og altså dække revnen fra metalstykket, der så kan fyldes med næsten hvadsomhelst.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis