Må jeg trække el herfra?

Mangler et elstik i mit teknikskab, hvor min fjernvarme styres. Fjernvarmen får el fra denne installation: ( se billede).

Er det muligt at gøre gavn af dette, eller er det absolut niks pille?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om det det nederste dæksel er plumberet, så ikke pille ved det. Hvad laver afbryderen ovenover. Umiddelbart vil jeg tro at det er i orden at tage strøm derfra. 

Søren O
Søren O skrev den 07-06-2024 20:56:30

Det ser ud som om det det nederste dæksel er plumberet, så ikke pille ved det. Hvad laver afbryderen ovenover. Umiddelbart vil jeg tro at det er i orden at tage strøm derfra. 

Jeg bliver faktisk ikke rigtig klog på afbryderen ovenover. Jeg kan ikke pille rammen af, da den er plumberet nederst (det hele henger sammen). Men den behøver jeg måske ikke pille af?

Så fik jeg løsnet det

Hvis den viste installation forsyner din varmemåler, må du ikke udvide installationen, fordi kan være taget før HPFI relæet. Det ser også ud til at der to afgange på afbryderne. Har du en ide om, hvad de bruges til?

fase
Det er en 1 pol. afbryder hvor der faser er sløjfet videre. Udgang går også ned i nederste boks hvor der er plomberet. 
Men hvis sikrings tavlen er i umiddelbar nærhed så er det ret let at tage strøm derfra til det som du ønsker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis