Karburatorproblemer

Hvad er der sket med min gamle BING karburator 1/22/114. Luftskruen til tomgangen virker ikke. Der er ingen ændring enten den er ude eller inde. Er der nogen derude der har et fornuftigt bud ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tilstoppet eller den suger falsk luft et sted. Gasspjæld der ikke lukker helt og for mager blanding kan også få den lidt  for højt op i omdr. Gætter på du ikke kan justere tomgang ned.
Rens karburator grundigt og lav en grundjustering af dyser.

Jeg har renset karburatoren 3/4 gange og der er ikke snavs i dyserne, svømmeren fungerer som den skal, men når den har arbejdet kort tid begynder den at skyde ud af karburatoren og går til sidst i stå og er svær at starte.
Er der en chokerfunktion, som ikke slår fra ? Fungerer din tænding 100% ok?

Er det en tunet motor?
Justeringen virker kun ved næsten lukket luftspjæld. Tunede motorer har ofte problemer med at køre med lave omdrejninger,.
Nej den er bestemt ikke tunet. Det er en 250 ccm gammel totaktsmotor på en havefræser fra 60'erne.
Annonce
Karburator spray kan til tide løsne gammelt belægning i dyserne,  har du haft tomgangsskruen ude og blæst så der er "hul" igennem ?

Kan ikke huske sådan en Bing karburator, men sidder der ikke en nål i gasspjældet, man kan justere op/ned for at ændre blandingen.

Vi prøver igen, i morgen --
Er motoren let at starte?

Hvis motoren er slidt og lav kompression, kan den have problemer med at køre i lave omdrejninger. Min pointe er, at det ikke sikkert, at der er noget galt med karburatoren. Hvis motoren skal have nogle omdrejninger for at holde sig i gang, kommer spjældet aldrig der ned hvor luftskruen har betydning.

Når spjældet er næsten lukket, giver karburatoren en meget fed blanding. For at kom at kompensere for det, er der en luftskrue, der sørger for at der kommer lidt ekstra luft ind. Det er en meget lille kanal, og hvis blot  gas spjældet er hævet ganske lidt, har den luftmængde overhovedet ingen betydning. ​
Nej motoren er ikke let at starte, men når der er kommet igang går den fint i tomgang, hvis jeg så vil ha' den til at arbejde og den har kørt lidt begynder den at skyde ud af karburatoren og går til sidst i stå. Det eneste unormale jeg kan finde er tomgangangluftskruen ikke fungerer. Alt andet, tænding,benzintilførsel ser fornuftigt ud.
Du skriver at tændingen er fin, men hvorfra ved du det?
Skyde ud af karburatoren tyder på forkert tændingstidspunkt.
Desvær med at starte fræseren, kunne godt tyde på tændingsproblem. 
Har du tjekket at platinerne er uden belægning?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis