Kloakdæksel i nyt værksted

Hej
Jeg går med tanken om at udvide mit værksted og dermed inddrage mit cykelskur og bygge det sammen med det. Planen er at lave isoleret gulv i beton og min brønd til regn og brugsvand bliver så indendørs. Må man godt selv hæve brønden med en eller to betonringe eller skal der en kloakmester til? Jeg har nu et sort og tungt dæksel i kunststof nu. Rigtig god dag til jer :-) 
Mvh Leif G
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er du på offentlig kloak , må du ikke
flyt brønden ud af skuret , det er det eneste rigtige , og er det regnvand er det ikke den store opgave
bredker skrev den 07-06-2024 15:23:20

er du på offentlig kloak , må du ikke
flyt brønden ud af skuret , det er det eneste rigtige , og er det regnvand er det ikke den store opgave

… og dog. 

Er det en samlebrønd i flere meters dybde(hus med kælder f.eks.) skal der skovles en del, og udskiftes nogen rør. Sandsynligvis af en aut. kloakmand.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mange tak for jeres svar. Det er en dyb brønd, men har mulighed for at bygge uden om den, så den bliver ude, men mister så nogle m2 :-)

Ang. dit oprindelige spørgsmål, om du selv må hæve brøndens top med et par ringe, jeg ved det ikke, men ville nok gøre det. Dog finde ud af hvilke ringe der er de rigtige til formålet.
Forstår ikke at du skriver du har et tungt kunstofdæksel, jeg troede netop sådan nogle var lette. Er det mon ikke jern?
Kan du ikke lave det nye gulv så der kan fjernes/åbnes en passende firkant ned til brønddækslet, i tilfælde hvor du behøver adgang?

JohnLarsen skrev den 07-06-2024 20:08:01

Ang. dit oprindelige spørgsmål, om du selv må hæve brøndens top med et par ringe, jeg ved det ikke, men ville nok gøre det. Dog finde ud af hvilke ringe der er de rigtige til formålet.
Forstår ikke at du skriver du har et tungt kunstofdæksel, jeg troede netop sådan nogle var lette. Er det mon ikke jern?
Kan du ikke lave det nye gulv så der kan fjernes/åbnes en passende firkant ned til brønddækslet, i tilfælde hvor du behøver adgang?

man må IKKE have en brønd indendørs

Annonce
bredker skrev den 07-06-2024 21:59:34

Hvad er definitionen på indendørs i den sammenhæng(ved godt at trådstarter selv brugte udtrykket i 1ste indlæg)? Men han snakker også om at inddrage ‘cykelskur’?

@ Legiv Kan du fortælle lidt mere om det sted brønden vil befinde sig iflg dine planer. Tror du det er indendørs?

JohnLarsen skrev den 07-06-2024 23:56:46

bredker skrev den 07-06-2024 21:59:34

Hvad er definitionen på indendørs i den sammenhæng(ved godt at trådstarter selv brugte udtrykket i 1ste indlæg)? Men han snakker også om at inddrage ‘cykelskur’?

@ Legiv Kan du fortælle lidt mere om det sted brønden vil befinde sig iflg dine planer. Tror du det er indendørs?

Indendørs er med tag og 4 vægge. Ellers er det overdækket. 

Broedker, skyldes forbuddet risiko for dampe og lignende?

Så er mit brændeskur indendørs, selv om væggenes brædder er med mellemrum?

Meningen med mit projekt er, at lavet et isoleret værksted, hvor der støbes isoleret gulv og klinkebeklædte vægge med isolering. Isoleret paptag og vinduer. Som i kan se på billedet er brønden lidt i vejen og skal enten ind eller ud. Ville godt have de par m2 med, men hvis den ikke må være inde, så kan jeg vel lade den være og bygge tæt på den. 
Håber billederne giver mening. 
JohnLarsen skrev den 08-06-2024 10:09:08

Så er mit brændeskur indendørs, selv om væggenes brædder er med mellemrum?

Jeg forstod i hvert fald fra skur -> værksted med isoleret gulv som indendørs. Med mindre man isoleret gulve udendørs af for mig uransagelige grunde 😁

Men ja, det er ikke helt enkelt. En pergola er ikke bebyggelse. En pergola med stof tag / solsejl er ikke bebyggelse. En pergola med plasttrapez er. Ifølge kommunen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis