Asbest Klaver 5 07-06-2024 11:18 Hej alle der ved noget om asbest. Skal dette rør i mit kælderrum undersøges for asbest?Nogen der har kendskab til det ?På forhånd tak 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
JohnLarsen 2855 3500 07-06-2024 11:26 Velkommen på L-D-S.Hvilke planer har du med isoleringen(tænker det er den du spørger til)?Hvis ikke den skal pilles ned ville jeg blot indkapsle den flossede ende lidt pænere.Hvis isoleringen indeholder asbest er det først et problem hvis/når der pilles i det. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen 2855 3500 07-06-2024 15:59 Ud fra spindelvæv og støv at dømme har der ikke for nylig været nogen igang ved de rør.Jeg ville stadig, for at være på den sikre side, bruge en gang gaffer tape til at afslutte isolering.Hvis du vil være 100 pct sikker ang. asbest, kan du tage en lille prøve, komme i en plastpose, og sende til et af de testlab’er det er let at finde på nettet. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Klaver Trådstarter 5 07-06-2024 16:41 Nej jeg har boet her i 8 år, hvor der ihvertfald ikke er sket noget, men er det en overskåret isolering, eller er det lavet sådan i sin tid, tror du og hvorfor stikker der noget ud for enden, hvis du har en idé om det?
JohnLarsen 2855 3500 07-06-2024 20:01 Det er lavet sådan, men det jeg vil kalde færdiggørelsen er tilsyneladende udsat til en dato vi endnu ikke har oplevet😇 Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍 Annonce
ev elmand 30486 7480 07-06-2024 23:27 Det er overskåret isolering. Hvornår kan man jo ikke gætte på. Det ligner almindelig rockwool og derfor ikke med asbest. Men med den alder så kan der være asbest i eventuelle hjørner andre steder på røret. Men det gør ingen skade så længe dt er indkapslet. Sæt noget tape rundt der og problemet er om ikke løst så udsat til om mange år. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)