Ovenlys - ingen dampspærre

Hej alle

Jeg skal etablere ovenlys i stue og tilbygning. Det lader til at være relativt lige til projekt med gode online guides, men jeg er i tvivl omkring dampspærre. Mit gamle 60er hus har ingen dampspærre i loftet, så hvordan forholder jeg ift lyskassen som jeg skal bygge? Laves i gips og isoleres fra tagrummet, men skal jeg undlade dampspærre? Den har vel ingen funktion hvis der ikke er dampspærre andre steder i loftet? 

tak 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør sætte dampspærre i det nye du laver.  Hvis loftet er pudset, er det næsten lige så godt som en dampspærre af plastik.

Det lyder ikke til at der har været problemer med fugt i isolationen, så den nuværende dampspærring er sikker god nok. Hvis du udskifter noget, gør det ikke noget at det har en bedre spærring end resten, men der er risiko for fugtproblemer i det nye du laver, hvis spærringen er ringere end den gamle.
Hvis du senere kommer til at renovere lofter f.eks. så møder du et vindue som ingen dampspærre har og så opstår problemet for alvor. Så naturligvis laves det så det er klar senere. 
Er det Velux ovenlys så kan man tilkøbe dampspærre som præcis passer i falsen rundt. Der er en kan som presses ind og fæstnes  med et par skruer ved hver hjørne

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også