Prepping - anbefal en generator

Af lige dele nysgerrighed og overvejelse: hvad koster en god, billig generator, som kan køre et køleskab, et par opladere og evt en pilleovn, hvis nu russerne kommer? Den skal naturligvis være enten gas eller benzindrevet.

Vi ved af erfaring, at vores hus bliver 5° efter en-to dages tid, hvis vores pilleovn ikke virker. Vi har ikke andre varmekilder, og den kræver strøm for at fungere. Derudover har vi en del medicin, der hhv ikke tåler frost og/eller >20 grader. Så afhængig af myndighedernes anbefaling, er det noget vi overvejer. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er max prisen ?

fx en 3,5 kw diesel koster 7800 men så er den også 3 faset

https://www.google.com/search?q=diesel+generator&rlz=1C1YTUH_daDK1085DK1085&oq=diesel+ge&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCggAEAAYsQMYgAQyCggAEAAYsQMYgAQyBggBEEUYOTIHCAIQABiABDIHCAMQABiABDIHCAQQABiABDIHCAUQABiABDIHCAYQABiABDIHCAcQABiABDIHCAgQABiABDIHCAkQABiABKgCALACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Denne her fra biltema burde kunne klare det du beskriver, ​Link​​​
Den fylder ikke alverden, og så vil jeg anbefale at du fylder Aspen eller lignende benzin i tanken, så er du rimelig sikker på den starter, selv om den har stået længe.
Skal den bruges i længere tid, kan du fint bruge almindelig benzin, ​når den skal på lager igen så tøm tanken, og fyld Aspen på igen.

Vi prøver igen, i morgen --
Der ligger en del videoer på YouTube, som omhandler hvordan man konverterer til gasdrift (så kan man tilslutte en 10/11 kg. gasflaske. Hvorvidt er lovligt (eller forsvarligt) kan jeg ikke sige. Gas har længere holdbarhed end benzin! 😇

Træd ikke på mine ledninger :o)
2600 kr for noget, der aldrig sker - forhåbenligt - er lidt mere overskueligt end 8000kr. Tak for gode links.

Ift aspen benzin. Det vidste jeg ikke. Hvor længe kan normal benzin tåle at stå? 
Aspen benzin skulle kunne holde sig frisk op til 5 år.
Hvis du fylder din tank helt op med almindelig benzin, burde det kunne holde sig i op til et års tid.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis