Hej alle sammen,
Jeg er i gang med et byggeprojekt, hvor jeg skal lave en tilbygning til vores nuværende hus, og jeg har brug for hjælp til at etablere et fundament. Jeg er ny i denne proces og vil gerne sikre, at jeg gør det rigtigt.
Projektinformation:
- **Fundament størrelse:** Ca. 9 x 6 meter
- **Tegning:** Jeg har lavet en tegning, hvordan fundamentet skal se ud. Jeg har dog ikke tilføjet murpap eller radonsikring på tegningen.
- **Fundamenthøjde:** Ca. 40-50 cm fra terræn, da huset ligger højt på grund af kælderen.
- **Ydervæggens højde:** Ca. 4,25 meter fra terræn.
Mine Spørgsmål:
1. **Materialevalg til vægge:** Kan det lade sig gøre at bruge 100 mm gasbeton både til inder- og ydervægge, eller skal jeg overveje mursten til ydervæggen? Jeg vil helst undgå mursten, da jeg planlægger at pudse hele huset op på et tidspunkt.
2. **Opbygning af fundament:** Kan jeg opbygge fundamentet på den måde, som jeg har beskrevet og tegnet? Er der noget specielt, jeg skal være opmærksom på?
3. **Højde og stabilitet:** Er der særlige overvejelser, jeg skal have i forhold til fundamentets højde og stabilitet, da det skal understøtte en ydervæg på ca. 4,25 meter?
4. Fuge eller direkte forbindelse: Skal der være luft til en fuge mellem det nuværende hus og tilbygningen, eller skal blokkene også limes direkte på selve huset?
Jeg sætter stor pris på enhver form for hjælp, tips eller ressourcer, som I kan dele.
På forhånd tak!
Venlig hilsen,
Jonas