Utæt samling - hurtig hjælp søges

Hej alle,

I forbindelse med at jeg ville dreje termostaten har jeg har jeg fået en utæt samling, se billede. Jeg er usikker på om det rør hvor utætheden er “svejset” på eller med pakgarn. Hvis det nu er svejset på vil jeg nødigt prøve at spænde mere for kun at gøre problemet større.

Kan nogen sige om hvordan det er sat sammen ud fra billederne?

Tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du vil afhælpe problemet nu: Tøm anlæggget delvist for vand = trykket skal ned på nul -  Det er sommer nu !

Hvis du har mere tid så prøv at finde ud af præcist hvor vandet kommer ud. Brug evt. noget køkkenrulle eller lign. for at finde ud af hvor vandet kommer ud.

Ser også ud til at der sidder en union oven på ventiler. Så du kan løsne unionen og dreje helen ventilen ind mod væggen måske 45-90 grader. Herefter spænde unionen igen - så kan det være at utætenheden stopper. 

Ellers skal du fjerne tryk og vand fra kredsen og i gang med pakgarn m.v.
Mange tak.
Vandet kommet ud her hvor jeg har sat en rød ring. Jeg er i tvivl om jeg kan spænde denne ring på røret nedenunder, eller jeg risikerer at lave mere skade hvis den ikke sidder på med gevind/pakgarn(?)

Billedet viser en nippelmuffe, der sidder under din termostat ventil - da det er jernrør er der gevind, så den kan skrues af.
Drej omløber af , så er der plads til afmontering. hvis røret trækkes lidt væk fra radiator

Jeg ville nok skrue både overgang og ventil med uret (Set ovenfra) - men løsne unionen ovenpå ventilen først.
Senere ville jeg tappe vandet af og reparerer med nyt pakgarn m.v.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis