Ny type vindplader

Er der nogen her som har erfaring med disse "nye" vindplader? Jeg tænker det er smart og nemmere end at tilskære og fuge en osb plade. ​

Vh.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er nemme at arbejde med, hurtigere montage og tilpasning fordi det hele kan laves i situ på taget - men også noget dyrere end at lave det i træplade. Fugning slipper man heller ikke for, det er ca ​det samme.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 04-06-2024 13:20:54

De er nemme at arbejde med, hurtigere montage og tilpasning fordi det hele kan laves i situ på taget - men også noget dyrere end at lave det i træplade. Fugning slipper man heller ikke for, det er ca det samme.

/BOFH

Super mange tak. 

Vh.

De er nemme at arbejde med, hurtigere montage og tilpasning fordi det hele kan laves i situ på taget - men også noget dyrere end at lave det i træplade. Fugning slipper man heller ikke for, det er ca det samme.

/BOFH

Men den går noget højere op end man vil gøre med en vindplade hva? Er en vindplade ikke kun 30 cm op. 

Vh.

Nej det laves på samme måde med et lodret og skråtgående stykke - ​træ er dog lidt mere bøvlet at montere.

https://toemrerbogen.praxis.dk/18235

/BOFH

/BOFH

Jeg synes at have læst at man ikke behøver fuge mod spær hvis de klampes?

Annonce
Jeg brugte dem selv til at klampe op som vindstop / materialestop ved papiruld isolering. Noget enklere indefra ved 25° tag end andet. Og super enkle at skære til og dernæst bøje på plads (de har sådan nogle riller der er lige til at bøje i - sindsygt enkelt 
HrT skrev den 04-06-2024 16:14:33

Jeg synes at have læst at man ikke behøver fuge mod spær hvis de klampes?

Forkant mod mur skal altid fuges, det ekstra fugearbejde med træplade er i samlingen. Ift sider er det vidst marginalt om et stykke stift plast fastgjort med klammer er mere tæt end et stykke krydsfiner der er skruet imod en klemliste.

/BOFH 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis