Revner i gipsvæg

Efter vi har fået genvex revner gipssamlingerne i vores stue. Jeg mistænker at der sidder osb og et lag gips. Derudover er der virkelig ringe spartlet (man kan se spartelkant fordybningen ved lys fra siden) og det revner (naturligvis) mellem mdf vinduesrammerne og gipsvæggene. Så jeg leder efter en løsning.

- filte hele molevitten (spartle først naturligvis).
- skrabe revnerne rene, spartle, papirstrimmel i, male.

Derudover skære mdf kanterne pæne og ligge en fuge istedet.

Grundet højden (åbent til kip) og forskellige farver på væggene vil jeg helst gøre det rigtigt første gang, så jeg ikke skal igen om et par år.

Jeg formoder der er en sammenhæng med genvex, men det kan også blot være tilfældigt. Det har dog revnet mest i stuen og ikke andre steder (som ligeledes heller ikke er gips på træ)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er i hvert fald en rigtig god ide at fuge kanterne op mod MDFen med en elastisk fuge f.eks. Dana Lim 522, Sealflex Hybrid og ikke bare acrylfyge.
perhans skrev den 04-06-2024 12:00:51

Det er i hvert fald en rigtig god ide at fuge kanterne op mod MDFen med en elastisk fuge f.eks. Dana Lim 522, Sealflex Hybrid og ikke bare acrylfyge.

Det irriterer mig at det ikke er gjort fra start og at kanterne ikke er slebet og spartlet helt glatte. 

Jeg kan ikke lure hvordan jeg laver det reneste snit. Tænker dobbeltklæbende tape, en 2m føringsskinne, festool dyksav og så skære en rille mellem mdf og gips til fugen. Lyder det nogenlunde ladsiggørligt?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også