Briggs & Stratton motor 17.5 hk 2012

Hej,

Jeg har en MTD havetraktor med en B&S motor 17.5 hk

Motor kan kun køre med fuld choker, ellers går den ud og der kommer et brag.

Ny pakning fra ventilhus til blok, alt renset og ventiler slebet til. 0.012 mm ved indsugning og 0.015 ved udstødning.

Nyt benzin fyldt på og ny karburator. Nyt benzin filter, nyt luftfilter, nyt olie og nyt tændrør. Alligevel kan jeg kun køre med fuld choker. Har prøvet at indstille luftstyrke og tomgang på karburator. Alligevel hjælper det intet. Kan forkert indstilling af ventiler være fejlen?

På forhånd tak
Hej, Jeg har en MTD havetraktor med en B&S motor... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en uoriginal karburator du har købt, er det ikke sikkert den passer til din motor, så måske hoveddysen skal rives op, men det er bestemt ikke nogen nem øvelse, at få det til at passe.

Hvis ventil spillerummet er mellem 0,10 og 0,15 mm vil det være fint, ikke sikkert det er helt rigtigt, men det vil på ingen måder forstyre motorgangen.

Du kan købe en kompressions måler, den skrues ind i stedet for tændrøret (er den med 2 cylindre skruer du begge tændrør ud og tester en cylinder af gangen) fuld gas uden choker og med starter omdrejninger. link til tester ​LinK​​​

Som andre nævner tjek indsugningen for utætheder, sprøjt bremserens på, øger det omdrejningerne har du en utæthed.

Ellers så giv det et skud mere med at rense den gamle karburator, det kan godt kræve nogle forsøg, men køb noget karburatorrens det er super effektiv til at rense delvis stoppede dyser. Prøv evt at se denne danske video hvor han renser en b&s karburator, der er helt sikkert nogle gode trick at hente der. 

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 04-06-2024 13:55:37

Hvis det er en uoriginal karburator du har købt, er det ikke sikkert den passer til din motor, så måske hoveddysen skal rives op, men det er bestemt ikke nogen nem øvelse, at få det til at passe.

Hvis ventil spillerummet er mellem 0,10 og 0,15 mm vil det være fint, ikke sikkert det er helt rigtigt, men det vil på ingen måder forstyre motorgangen.

Du kan købe en kompressions måler, den skrues ind i stedet for tændrøret (er den med 2 cylindre skruer du begge tændrør ud og tester en cylinder af gangen) fuld gas uden choker og med starter omdrejninger. link til tester LinK

Som andre nævner tjek indsugningen for utætheder, sprøjt bremserens på, øger det omdrejningerne har du en utæthed.

Ellers så giv det et skud mere med at rense den gamle karburator, det kan godt kræve nogle forsøg, men køb noget karburatorrens det er super effektiv til at rense delvis stoppede dyser. Prøv evt at se denne danske video hvor han renser en b&s karburator, der er helt sikkert nogle gode trick at hente der. 

Mange tak for input og jeg har tidligere luret på hobby motor med mange gode videoer😊

Du har ret det er en uoriginal karburator og måske er det noget hø.. det tændrør jeg satte i er ca 15 mm længere end det gamle. Kan det drille?

Jeg vil lige prøve at sprøjte lidt ind i indsugningen og se hvad den gør. Måske min nabo der justerede ventilerne har en måler. Jeg prøver at undersøge 👍
Haderslev1234 skrev den 04-06-2024 19:23:43

je_ns skrev den 04-06-2024 13:55:37

Du kan købe en kompressions måler, den skrues ind i stedet for tændrøret (er den med 2 cylindre skruer du begge tændrør ud og tester en cylinder af gangen) fuld gas uden choker og med starter omdrejninger. link til tester LinK

Mange tak for input og jeg har tidligere luret på hobby motor med mange gode videoer😊

Du har ret det er en uoriginal karburator og måske er det noget hø.. det tændrør jeg satte i er ca 15 mm længere end det gamle. Kan det drille?

Jeg vil lige prøve at sprøjte lidt ind i indsugningen og se hvad den gør. Måske min nabo der justerede ventilerne har en måler. Jeg prøver at undersøge 👍

Du skal have det tændrør der passer til motoren, så køb et nyt med det rigtige nummer, det er jo et billigt tiltag.

Vi prøver igen, i morgen --
kontroler lige vaccumslangen til benzinpumpen
min lavede samme nummer , det var bare en tynd revne i slangen , så får den for lidt benzin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis