Mærker på skifergulv LisaTo 15 03-06-2024 13:13 Hej, Jeg har fjernet et løsliggende tæppe fra mit skifergulv og stå nu med mærker der sidder rigtig godt fast. De reagerer ikke på almindelig skifersæbe men kan kradses med neglene :-(Hvad skal jeg gøre? er helt blank:-) 9 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
GodeVen 4323 5220 03-06-2024 14:46 Hjælper dit udvalg af opløsningsmidler ikke kan du prøve med brun sæbe. Hæld det på direkte fra flasken og gnid det ind med en stiv børste. Plastik over, så det ikke tørre ud. Vent en dag eller to. Børst det løst og skyld godt.Skifersæbe er brun sæbe tilsat parfume, lidt vand og eventuelt farve.
PinkHenrik 6104 6300 03-06-2024 14:58 Hvis klinkerne ellers er rimeligt glatte i overfladen (ej naturskiffer med hugget overflade), ville jeg starte med en skraber som en til glaskeramiske komfurer, og så brun sæbe til resterne. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LisaTo Trådstarter 15 03-06-2024 16:02 Tusind Tak for jeres forslag :-) Mit gulv er kløvet naturskifer fra Inpro. Så en hård skraber vil lave mærker. Må teste med kemikalier et usynligt sted. Brun sæbe er også en god ide ,men jeg tror det er lim /gummirester ,så tvivler lidt på brun sæbe?
GodeVen 4323 5220 03-06-2024 22:19 Der er stor sandsynlighed for at den brune sæbe vil opløse limen efter nogle dage. Annonce
LisaTo Trådstarter 15 04-06-2024 00:12 Jeg har allerede lagt et test område med brun sæbe og plastik op. :-) og håber det virker ❤️
LisaTo Trådstarter 15 09-06-2024 19:48 Brun sæbe virkede:-) tak GodeVen!🌈Nu står jeg med rene skiferfliser der desværre har mistet lidt af sin “glød” . De er tydeligvis mere grå end de andre på gulvet. Jeg tænkte at det er fordi jeg har fjernet , den coating som de har fået? Men Inpro , (som er eksperter i skifer og dem jeg købte det hele af) tror ikke at jeg kan vaske coating af med brun sæbe??Jeg har et smukt gulv igen , men der er et gråligt og mat lys i den del af overfladen , som jeg har været “hård ved” med brun sæbe, både med skrubbe og den grove side af de almindelige grønne svampe fra netto til rengøring:-)Tænker I der er en nem løsning?Ellers tak for jeres råd… jeg er glad
larsen56 1056 09-06-2024 20:27 LisaTo skrev den 09-06-2024 19:48:40Brun sæbe virkede:-) tak GodeVen!🌈Nu står jeg med rene skiferfliser der desværre har mistet lidt af sin “glød” . De er tydeligvis mere grå end de andre på gulvet. Jeg tænkte at det er fordi jeg har fjernet , den coating som de har fået? Men Inpro , (som er eksperter i skifer og dem jeg købte det hele af) tror ikke at jeg kan vaske coating af med brun sæbe??Jeg har et smukt gulv igen , men der er et gråligt og mat lys i den del af overfladen , som jeg har været “hård ved” med brun sæbe, både med skrubbe og den grove side af de almindelige grønne svampe fra netto til rengøring:-)Tænker I der er en nem løsning?Ellers tak for jeres råd… jeg er glad billede
BOFH 3902 8600 10-06-2024 00:16 Sæben opløser olien i overfladen. Det skal genbehandles med en stenolie, eg den fra Borup./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!