Afmontering af Park slangeopruller

Efter 15 år stod min Park slangeopruller af. Plastdel flækket i frosten.
Jeg har fået afmonteret opruller og ophæng, men tilbage er “gevind” i murværket… de rokker sig bare ikke. Har skruet og skruet og intet sker der. De “rawlplugs” de sidder i lader til at være af metal.
Er der nogen der har prøvet at afmontere en? Ligger inde med (eller link til) brugsanvisning? Eller bare en god idé.

P.S. jeg ejer ikke en vinkelsliber

Programmør med kun to tommelfingre
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ekspansionsbolte, du kan prøve at sætte en møtrik på og slå den lidt ind for at se om den går løs så du kan trække den ud.
Alternativt et stykke rør med større diameter og så en skive + møtrik for at se om du kan trække det ud, men kan godt være tricky at undgå stenen flækker.

Hvis det ikke virker er det nemmeste faktisk at bore de to mursten ud og skifte dem, der er ikke en nem måde at få det til at få det pænt ud når hullerne et midt i stenene.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

De hedder ekspansionsbolte, hvis du er heldig, kan du slå gevinddelen lidt tilbage og trække den ud.

Det vil jeg fluks prøve - ud i solen 😊

Det lykkedes pt at få én ud, men jeg er fortrøstningsfuld. Det er altid lettere at finde oplysninger når man ved hvad tingene hedder, så tak til @jhb for at få mig på rette spor.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis