kun lunken vand i hanerne

Hej jeg har en Redan Akva Vita II-P vandvarmer fuldisoleret kabinet 32,3 kW, som kun laver lunken vand er der nogle ​vvs med på tråden der ved hvad det er. skal lige sige at der er fuld hammer på vandet også fjernvarmen den bliver ​også varm

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert brugsvandsregulatoren der er galt med. Hvor gammel er enheden?

Søren O
den er 10 år gammel

man må da sige at priserne på res,dele til sådan en fætter er dyr. Tænker at det billigste er at købe en ny enhed frem for at fejlsøge og købe res,dele. en brugsvand regulator koster omkring 4000kr. Og en veksler koster ca 4500 kr. man kan købe en ny til ca 5500 kr.

er der nogle måder at teste om det er det ene eller det andet.

I dit sted ville jeg købe en komplet ny enhed. Så er du på den sikre side til en fair pris.

Søren O
Annonce
ja det tror jeg også at jeg gør. Tak.

Hvis veksleren er 10 år gammel kan den være kalket til. Måske kan den afkalkes. I regulatoren er der sikkert et "sladrehul". Hvis der kommer vand ud af det, skal den skiftes.

fase
Den kan god varme lidt. Hvis jeg lukker og venter 1 min så er der lidt varmt vand igen.

Jeg har samme anlæg som dig, og har haft samme bøvl som du beskriver, du er nødt til at skifte kødbenet(regulatoren) de holder et sted mellem 6 og 10 år alt efter hvor mange der går i bad, og samtidig afsyre din veksler, så får du et "næsten" nyt anlæg igen.  
har bestilt en ny. For hvis nu ikke at det er det, så koster det jo hurtigt mere end en ny,

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis