Nymonteret sikkerhedsventil drypper

Min nymonterede sikkerhedsventil drypper (se billede). I denne samling sidder der en o-ring, så derfor har jeg ikke brugt pakgarn og salve i samlingen. På det andet billede i pkt. B står der, at sikkerhedsventilen skal kunne drejes i den retning, man ønsker. Derfor har jeg kun strammet den nok til at den peger nedad, da min installation gør, at det er der, vandet skal hen. Det var ikke muligt at stramme en omgang mere. Hvad skal jeg gøre for at få det til at stoppe?

/Inger

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er vel ikke kommet til at ødelægge o-ringen da du forsøgte at dreje den endnu en omgang?
Ofte ville jeg bruge silicone på o-ringen, for lettere at kunne dreje den, og fordi jeg tror på at det stopper mini-lækager.
For det er vel ikke Gillelejebanen ved siden af der der ryster for meget?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 31-05-2024 20:06:06

Du er vel ikke kommet til at ødelægge o-ringen da du forsøgte at dreje den endnu en omgang?
Ofte ville jeg bruge silicone på o-ringen, for lettere at kunne dreje den, og fordi jeg tror på at det stopper mini-lækager.
For det er vel ikke Gillelejebanen ved siden af der der ryster for meget?

Det mener jeg ikke, for jeg kunne med det samme mærke at den ikke kunne komme en omgang mere og skyndte mig at dreje tilbage. Jeg må dog beklage, at jeg ikke helt forstår det med rystelserne og Gillelejebanen?

/Inger

Hvis du kun lige har spændt den til, så skal den bare have en omgang mere. Det kan den godt

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

IngerW skrev den 31-05-2024 20:40:37

Det mener jeg ikke, for jeg kunne med det samme mærke at den ikke kunne komme en omgang mere og skyndte mig at dreje tilbage. Jeg må dog beklage, at jeg ikke helt forstår det med rystelserne og Gillelejebanen? 

Beklager det med Gillelejebanen. Det var en, måske ikke så morsom som jeg troede joke, for at oplyse dig at de fotos du har uploadet for let viser alle og enhver, at de er taget med en iPhone 13 på en adresse,
[Slettet af admin: Efter ønske er trådstarters adresse fjernet]

JohnLarsen skrev den 01-06-2024 00:10:20

IngerW skrev den 31-05-2024 20:40:37

Beklager det med Gillelejebanen. Det var en, måske ikke så morsom som jeg troede joke, for at oplyse dig at de fotos du har uploadet for let viser alle og enhver, at de er taget med en iPhone 13 på en adresse, med nr. 78, lige op ad nævnte bane. Jeg har vedlagt et skærmskud uden den adresse, som jeg kan se.
Men måske tager jeg fejl.
Og måske finder du ikke det er et problem.

Tak for oplysningen. Det er meget interessant. Hvordan ser du det? Og hvad kunne jeg have gjort for at undgå at de oplysninger kom med? I denne situation ser jeg det heldigvis ikke som et problem, men det er rart at vide og også rart at vide, hvordan det kan undgås. 

/Inger

Jeg sad tilfældigvis ved en Windows pc da jeg læste/skrev indlægget. Når jeg åbnede et af dine uploadede billeder, og med musen var over billedet kunne jeg læse det, og klikke på et link der gav mig den ret nøjagtige position billedet var taget.
Jeg kan ikke det samme med min iPad.
Du kan undgå det ved at slå positionsangivelse fra på din tlf. I en eller anden grad, og i det mindste når du tager billeder til offentliggørelse.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis