Varmerør skjult

Hej. Jeg bor i en lejlighed hvor der går et varmerør op til overboen. Jeg vil gerne have skjult dette rør med en gips kasse rundt om da det sidder i hjørnet. derfra vil der gå rør udfra gipskasse der hvor radiator sidder helt op af kassen. min VVS siger da det er centralvarme dvs lukket anlæg er det lovligt at bygge en  kasse rundt om, men når jeg søger på nettet står der ingen skjulte samlinger, og det oprindelige rør har jo en samling der hvor røret går ud til min radiator, så er usikker på om min VVS har ret I det er ok.?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skjulte rør skal i princippet være uden samlinger - er der det kan du jo lave kassen så installationen kan tilgås rimelig nemt, så burde der ikke blive problemer. Varmen fra ( det ene rør ) for du så ikke gavn af. 

tak for svar. så du mener ikke min VVS har ret i det er ok uden inspektionslem når det er et lukket varmesystem (dvs det kan kun løbe til vandet i anlæg er tomt og rør er fra gamle dage inden nye regler trådte i kraft
Din vvs har ret i princippet, men du kan lave det på sådan en måde at kassen nogenlunde let kan pilles ned. Det kan være ved at skruer ikke spartles og males over

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også