Findes denne type kontakt?

Moin, 

Jeg kunne godt tænke mig en afbryder som denne: https://www.greenline.dk/lk-gennemgangsafbryder-hvid-1416

Men jeg har brug for en udgave hvor ledningen kommer ind i toppen og kommer også ud i toppen. Altså skal begge ledninger gå ind og ud i samme ende (hvis det giver mening).

Findes det?

Mvh.
Peter
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej den gennemgangsafbryder  findes ikke.

fase
Hvad er årsagen til det ønske?  Du kan måske nøjes med 1stk  2 leder ledning hen til gennemgangs afbryder, og så sætte en lus ( stump ledning ) imellem klemmerne i den anden side.
Men først skal du forklare opgaven før jeg kommer med en detaljeret løsning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du bruger den afbryder du linker til, og fører den nederste ledning op bag afbryderen og samler de 2 ledninger med tape eller strips for oven så har du hvad du efterlyser, dog ikke en særlig elegant løsning men den virker.
ev elmand skrev den 30-05-2024 22:50:25

Hvad er årsagen til det ønske?  Du kan måske nøjes med 1stk  2 leder ledning hen til gennemgangs afbryder, og så sætte en lus ( stump ledning ) imellem klemmerne i den anden side.
Men først skal du forklare opgaven før jeg kommer med en detaljeret løsning. 

Jeg har brug for at sætte en afbryder på en strømforsyning som skal ligge bagerst i et skab. Afbryderen skal ligge så jeg bare kan åbne skabet og trykke på den og hvis ledningen løber igennem afbryderen, kommer den til at fylde meget og blive grim. Hvis begge ledninger kommer ud af den samme ende, kan afbryderen ligges langs med siden på skabet og derved fylde minimalt. 

Du kan så lave det med kun en lampeledning til afbryder som jeg skitserer.
Er det en strømforsyning med fast ledning må du samle ledninger i en lille dåse LINK 
Så kommer der 3 stk lampeledning ind i dåsen.
 klemme1  brun fra stikkontakt  samles med brun ud til afbryder. 
klemme 2 blå fra stikkontakt ( samles med blå) til strømforsyning.
klemme 2 Blå fra afbryder ( samles med brun)  til strømforsyning 
Har du strømforsyning med samle mulighed i den ene ende så kan samlingen ligge der efter samme princip. Det jeg har sat i  (parentes udgår så af forklaringen ) Her må klemme 1 blot ligge løs. 
så monterer du blå og brun i den ene ende af strømforsyning ( hver sin klemme ) 
I den anden ende lægges en lille lus imellem de 2 klemmer. 
Nu har du en helt standard tænding som der er ved alle dine afbrydere i huset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
solaris skrev den 31-05-2024 00:00:44

Hvis du bruger den afbryder du linker til, og fører den nederste ledning op bag afbryderen og samler de 2 ledninger med tape eller strips for oven så har du hvad du efterlyser, dog ikke en særlig elegant løsning men den virker.

Præcis sådan har jeg gjort til et neonrør over et bord i værkstedet hvor afbryderen så hænger ned fra lampen. Det fungerer helt ok.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand skrev den 31-05-2024 09:17:16

Du kan så lave det med kun en lampeledning til afbryder som jeg skitserer.
Er det en strømforsyning med fast ledning må du samle ledninger i en lille dåse LINK 
Så kommer der 3 stk lampeledning ind i dåsen.
 klemme1  brun fra stikkontakt  samles med brun ud til afbryder. 
klemme 2 blå fra stikkontakt ( samles med blå) til strømforsyning.
klemme 2 Blå fra afbryder ( samles med brun)  til strømforsyning 
Har du strømforsyning med samle mulighed i den ene ende så kan samlingen ligge der efter samme princip. Det jeg har sat i  (parentes udgår så af forklaringen ) Her må klemme 1 blot ligge løs. 
så monterer du blå og brun i den ene ende af strømforsyning ( hver sin klemme ) 
I den anden ende lægges en lille lus imellem de 2 klemmer. 
Nu har du en helt standard tænding som der er ved alle dine afbrydere i huset. 

Fedt - tak for det. Jeg prøver :)

Du skal lige sikre dig, at der plads til at en ledning kan komme forbi afbryderen under dækslet. Det vil være afhængigt af hvilken type gennemgangsafbryder, du får fat i.

Hvis der er plads til at to ledninger kan komme forbi, kan du blot montere den på traditionel vis, blot lade begge ledninger komme ind i den samme ende og være fastholdt af den samme aflastnings bøjle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis