Rep gasbeton

Jeg har en lille væg på ca 230mm hvor der er gamle udsfræsninger til ledninger og dåser. Det skal jeg have flyttet pga en dør som er blevet monteret (væggen er kortet op pga. Døren er sat i)
Efter der er fræset nye riller til ledningerne og lavet plads til indmuringsdåser er der ikke meget materiale tilbage og den er revnet på tværs flere steder. 
Jeg vil nu fylde de gamle spor op for at give væggen noget styrke igen samt repareret revnerne. Revner vil jeg fixer med Ytong fixlim og bølgesøm, men hvad skal rillerne fyldes med ? 

Jeg har kigget på noget hurtigttørrende cement fra skalflix, men vil dette give styrke til muren igen, eller er der noget som er bedre ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bølgesøm er mere for at holde på plads mens limen hærder op, har lige været igang med at renovere nogle indermure i 100 mm gasbeton, som havde revner, flere revner startede ved de bølgesøm der var brugt da elementerne blev monteret.
Jeg fræsede revnerne op med en 8 mm  bor i fuld hårdmetal, med en overfræser, i ca 60 mm dybde, og for hver ca 400 mm fræsede jer en 150 mm lang  rille på tværs af revnen, og lagde rustfri armering i, jeg fylde rillerne op med hurtighærdende fliselim.
Efterfølgende limede jeg 12,5 mm Fermacell plader på.

Du kan bare bruge almindelig mørtel til at fylde rillerne op med, jeg ville pensle dem med noget fliselim først for bedre vedhæftning.

Vi prøver igen, i morgen --
Det dy fylder riller og dåse huller ud med vil ikke styrke væggens bæreevne eller andet. Men med 230 mm tyk væg så skal der være rigtig meget revne dannelse før det bliver et problem. Brug bare almindelig mørtel, der er ingen grund til noget hurtig tørrende eller andet. 
Trick med armering på tværs af revner er god. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også