Idéer til lakering af Lampas postkasse

Jeg har denne fine Lampas postkasse, som desværre skaller af på klappen.

Jeg kunne sende den til sprøjtelakering, inklusiv afslibning, hos et af de firmaer, der også lakerer fx køkkenlåger og Myrestole. Men så vidt jeg kan se, er der en minimumspris på et par tusinde kroner, hvilken gør den løsning for dyr.

Hvad ku' jeg ellers gøre? Kan jeg selv slibe (hele postkassen) og lakere?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har jeg gjort med vores postkasse, og det har holdt fint i 3 år nu.
Bare slib ned så den nye maling har noget at binde i, du behøver ikke at komme helt i bund. Så giv den flere tynde lag i stedet for et tykt lag.
Jeg brugte spraymaling, og skiftede i øvrigt farve fra hvid til sort.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mange tak, PinkHenrik, det er betryggende, at jeg selv kan gøre det. Jeg tror, jeg har styr på at spraye i flere tynde lag, men kunne du beskrive, hvordan og med hvad du afsleb først? Da den gamle lak er skallet helt af i flager enkelte steder, er jeg vel nødt til at komme helt i bund dér, så jeg ikke får synlige 'grater' i lakken?
Ja, så skal du nok helt i bund lige der med slibningen.
Men på resten er det nok med en grundig rengøring og så en let slibning, så den nye maling har noget at binde i.
Der hvor der er bart metal. ville jeg nok bruge en grunder, for at gøre det flottere, inden toplagene kommer på.
Grunderen giver dig også bedre beskyttelse fremover.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også