Afgrænsning til WROX robotklipper

Jeg har masser af kabel liggende !

Jeg har set skærmet TV-antenne kabel SOLGT som egnet ti afgrænsning af robotklipper !

Hvad er der specielt ved afgrænsningskabel til robotplæneklipper - er det ikke bare en enkelt tråd hele vejen rundt f.eks. 1,5mm2 grøn installationsleder ?

Mvh
KSor, Århus V
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kabel jeg har, er med tynde forniklede ledere, nok ca. 1 mm2. Årsagen til nikkelbelægningen er ret sikkert for at opnå bedre sikkerhed mod korrosion. ​

Søren O
Jeg har afgrænset min egen med almindelig 1,5 mm2 ledning. Jeg er ikke så sikker på antenne ledning. Der kan være tvivl om skærmen " dækker for" signalerne.
Men hvis man bruger skærmen så er det helt sikkert ok. 
For en del år siden lavede jeg en afgrænsning med original kabel i en anden have. Her var en meget lille plæne. Kablet blev for kort, og klipperen ville ikke acceptere den lave modstand. Der blev lagt 4 gange frem og tilbage imellem hæk og carport / skur. Så virkede det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svarene alle sammen !

Mvh
KSor, Århus V
Alle kabler virker !
Hvis man bruger skærmet kablet så skal man dog forbinde til den ydre del af ledningen - for ikke at skærme radiosignalet. Det er temmeligt dumt at bruge et skærmet kabel.
Ellers brug noget som ikke har alt for stor modstand - alt med kobber i virker. Konstantantråd virker derfor mindre godt.
Bruger selv noget ledning til installation fra Harald Nyborg - kun en enkelt leder.
#Thomas_Mygind
Ja, det er også sådan noget jeg har og tænkte på at bruge ... så er det bare pløkkene, jeg skal have fat i.

Tak for svaret

Mvh
KSor, Århus V
Annonce
Jeg har en elektrisk kantklipper. Den laver en fin rille, jeg binder så en stump tynd rør på skærmen  lige bag ved klingen. Ledning ned igennem røret og så lægges denne ganske nemt 2 - 3 cm ned i rillen når man skubber det hele fremad.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 28-05-2024 14:22:05

Jeg har en elektrisk kantklipper. Den laver en fin rille, jeg binder så en stump tynd rør på skærmen  lige bag ved klingen. Ledning ned igennem røret og så lægges denne ganske nemt 2 - 3 cm ned i rillen når man skubber det hele fremad.

Nemlig, man skal ikke have den liggende så riven eller hunden kan få fat i det :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis