Fliser i skel uden at stampe?

Min nabo og jeg døjer begge med en efeu (de der klatreplanter, der vokser absurd meget), som vokser i skel mellem hhv hans carport/garage og mit skur (som gøres større).

Vi er enige om at beholde 50 cm i skel, men overvejer at anlægge fliser for at holde efeuen nede for evigt. Det er muligt at kante sig ind, men umuligt at få en vibrator derind. Kan man nøjes med at ligge fliserne direkte på jord i jordfugtig beton og på den måde holde ukrudt osv nede / i skak?

Eller er der andre alternativer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at planterne bare vil vokse hen over fliserne, og så er i ligevidt.
Brug plæneklipperen! Efeu kan ikke li' at få klippet hovedet af hele tiden, så den er vejen frem.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 27-05-2024 18:11:49

Jeg vil mene at planterne bare vil vokse hen over fliserne, og så er i ligevidt.
Brug plæneklipperen! Efeu kan ikke li' at få klippet hovedet af hele tiden, så den er vejen frem.

så blot jævne det og så slå det med trimmeren hver måned? (Kan kante os ind)

Ja eller tiere.
Hvis der er 50cm, kan en plæneklipper måske være der, alt efter hvilken model i har.
I øvrigt kan efeu jo også være ganske pæn, selvom den er aggressiv til at indtage alskens steder. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis man er til kemi så prøv med plænerens. Der skal den være i vækst men ikke flere meter op ad væggen. 
Hvis i graver jorden væk i ca. 10 cm dybde, lægger sand og stamper med fødderne, så kan i lægge fliser. så vil jeg tro at rødder er kommet væk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 27-05-2024 19:32:52

Hvis man er til kemi så prøv med plænerens. Der skal den være i vækst men ikke flere meter op ad væggen. 
Hvis i graver jorden væk i ca. 10 cm dybde, lægger sand og stamper med fødderne, så kan i lægge fliser. så vil jeg tro at rødder er kommet væk.

Kemi må jeg prøve - god ide 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis