Anlæg af græsplæne..

Hej til alle!

Hvornår er det bedst at anlægge en græsplæne? Har læst fra én "ekspert", at den første gode tid er i maj måned(men så skal man vande så meget sommeren over) men den bedste tid er i august måned, for så er der masser af sol og varme i spirringstiden og en anden "ekspert" siger at den bedste tid er september/oktober, da der er masser af nedbør i de efterfølgende måneder...

Hvem skal man tro på? Hælder nok mest til at anlægge den i midten af august, hvad siger I?

Nybegynder

Greorkgaard
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis haven er klar til en omgang her i foråret så anlæg den "nu". Ellers vent til efteråret.
Men det må ikke blive for sent, græs spirer vist ikke ved temperaturer under 7 grader ( jordtemperatur ).

Jeg har selv anlagt min græspæne i foråret, og det gav ingen problemer. Men det er et par år siden og da fik vi rigelige mængder regn. Det eneste problem med vand til en ny græsplæne er at er man startet, og frøene spirer skal man fortsætte til de har godt fat... Men det er ikke noget specielt stort problem..

MVH Njord
hvorfor vente til Maj - græs skal bruge varme, vand og tid. Så jeg vil som Njord sige nu. Hvis du har læst vejrudsigten, så ser det ud som om det varme vejr sætter ind.
Så når du også at få virkelig gavn af plænen til sommer.

Mvh.

Jan R.
Ifølge den ene ekspert, skal jorden helst have en temperatur omkring de 20 grader før man sår, og den temp. har man først i slutningen af maj iflg. gutten her.

Nybegynder

Greorkgaard
Hej

Jeg mener også det er en god idé at så græs nu (måske skal der være frostfrit?).

Kan man i øvrigt lægge nyt græs på en plæne der har været angrebet af biller og hvordan behandles den evt?

Flemmings
@ nybegynder
Jeg måtte ud i oktober og så for min svigermor, det nåede lige at spire frem, inden vinteren satte ind. Og der var på intet tidspunkt 20 grader......

@ flemming
Du kan bare så løs - billerne er jo væk og jorden har jo ikke taget skade.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis