Udskifte brønddæksel

Dækslet til min skelbrønd er revnet.
Jeg mistænker at en levering af big bags med gaffeltruck er årsagen men evnen har udviklet sig efterfølgende over nogle uger så jeg kommer næppe igennem med et krav mod transportøren.

Men jeg skal jo have fikset Dækslet og her kommer problemet.

Når jeg måler det så er diameter på Dækslet 58 cm. Diameter når karmen måles med er 59cm.

Selve brønden nedenunder er kegleformet (dvs arealet i bunden er større end Dækslet. Det hele er støbt i beton sikkert for mange år siden.

Jeg håber på jeg bare kan købe et nyt dæksel og lægge på men når jeg søger efter dem er der enten ikke opgivet diameter på Dækslet men kun på den brønd det passer til eller også er diameter opgivet som 60 cm eller 60,5 cm hvilket jo er for stort.

Nogle bud på om jeg kan få et nyt dæksel og hvor? 

Ask
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tog mig under 5 sekunder på google.
https://www.google.com/search?sca_esv=35b2ac92d41e214b&sxsrf=ADLYWIIezbYWwJ7C4j2F0g-h1e6_VnJ1zw:1716746826363&q=kloakd%C3%A6ksel&uds=ADvngMgJJZ3sWYwFKSIsRiA2eMJNe8Q5SWse-dHs_Qd1oxDW0D3e6-PIXNP0gJ3uZ-6iHq5KPWSgYpx3Krt2vMRwM10SQwbK7cNWqGL9KmyoLZ26B0ltlfZk0pIjLNCy1rLmv9F2XkhkD6g-rhryRK4xUX2H_Bk0faTbjskDfqmsE8I7bCbNvDMHqFFgXmKfFqmguqG8FHbbW47oBdtKrBsBkMD1rXhrUwojAqNzgUueI6OKVxEsAfEzx2PFuPKecLu1J6GECyH0xsJLJVlZtFjB0Ux5m7iaM-HCVYf6EdpEr3CTfcSNz1rziajTAmqs-F0-HJj6F2D-&udm=2&prmd=ivnmbt&sa=X&ved=2ahUKEwi5roSm9KuGAxWu-LsIHdYnCaQQtKgLegQIERAB&biw=1280&bih=612&dpr=3
Måske det her passer det ligner da lidt..LinK

Ellers find et brugt med karm, så er du sikker på det passer sammen, der er en del forskellige fabrikater og de passer ikke sammen.
Ellers er dem i komposit og med karm ikke så dyre, men kender intet til dem..

Vi prøver igen, i morgen --
Den google søgning indeholder vist ikke nogen på 59cm i diameter?

@je_ns: det er klart et alternativ at købe et med karm. Men så er det også lidt et andet projekt. Karmen virker støbt fast med fliser ovenpå (der vist også er støbt lidt i) så der skal en del af og på for at skifte Karmen. Det håber jeg lidt at undgå 

Ask
hvis det er skelbrønden er det nok ikke din , det er kommunen eller vandselskabet , alt efter hvilken kommune du bor i
ellers har de fleste kloakfirmaer tit den model liggende i brugt
Brødrene Dahl har deres logo i midten - BD
Måske kan de henvise til noget kompatibelt.. men jeg tvivler.

Ellers må du kikke efter brugt, f.eks her Link
Husk højden også har betydning.

Annonce
Ja ved nærmere eftertanke så er mange af de ældre dæksler kun 58 cm, hvor de nye er 60 cm.
Men prøv da at hør hos dit forsyningsselskab, er det en skelbrønd er det jo deres, og så burde de også forny dækslet.
Det koster jo ikke noget at spørge  

Det er desværre grundejer der har ansvaret for skelbrønden der hvor jeg bor. men jeg kan jo ​høre forsyningsselskavet om de tilfældigvis har et gammelt dæksel 

Ask
Tror det her kunne ske at passe, det er i Stenløse ​LínK​​​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis