Betongulv

Hejsa. Jeg har et spørgsmål ang betongulve. Måske nogen her inde kan hjælpe mig lidt på vej :-) kort fortalt har vi netop fået vores første hus og glæder os til at komme igang med at få det gjort til vores eget hjem. Huset er fra 59 og lige nu er der gulvtæpper over alt og betongulv under. Mit spørgsmål er så, kan man blot beholde det eksisterende betongulv og “blot” male/lakere eller bliver det for koldt når vejret skifter. Eller skal der noget ovenpå det eksisterende gulv og så et nyt lag beton? Jeg er helt grøn her, så go easy :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er det originale betongulv er der max 50mm isolering i gulvet. Men selv hvis gulvet er efterisoleret på et senere tidspunkt kan det blive et koldt gulv at gå på med strømpefødder. Så min anbefaling vil være gulvvarm eller gulvtæppe/trægulv på det eksisterende gulv . 
Gulvtæppe vil nok være det mest behagelige til den type gulv. Der findes et utal af forskellige gulvbelægninger, hvis I ikke bryder jer om gulvtæpper. I skal blot være opmærksom på hvor meget højde I har ved døre. Malet betongulv vil være utraditionelt og nok ikke noget man går på uden sko.

Til soveværelse og børneværelser ville jeg helt sikkert vælge tæppe. Jeg synes at et ensfarvet sort gulvtæppe er fint til de værelser, men det er selvfølgelig smag og behag.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også